Betald hingstlicens

G

GiG

Hörde om en stoägare som betäckt med en godkänd hingst och har konstaterat dräktigt men som nu upptäckt att hingsthållaren inte betalt licens för hingsten (och därmed får fölet inte gröna papper). Hur är det med er andra, kollar ni upp att hingsten har betald licens INNAN ni betäcker?

Sv: Betald hingstlicens

Jag kollar alltid !

Menar du att den omnämnda hingsthållaren inte tänker betala in licensen senare heller ?

Hälsningar Helen

clownen skrev:
Jag kollar alltid !

Menar du att den omnämnda hingsthållaren inte tänker betala in licensen senare heller ?

Hälsningar Helen

Det vet jag inte, men den ska väl vara betald INNAN hingsten används i avel?

Nej, jag har faktiskt inte gjorde dem men jag har bara haft och göra med "de större" hingsthållarna att göra, de har alldeles gör många ston för att fuska med detta, men det är nog inte fel att göra det.

Olinda skrev:
Nej, jag har faktiskt inte gjorde dem men jag har bara haft och göra med "de större" hingsthållarna att göra, de har alldeles gör många ston för att fuska med detta, men det är nog inte fel att göra det.

Fast detta gällde inte en av de mindre hingsthållarna....

OK, där ser man, men jag har iallafall svårt att tro att tex Flyinge skulle skita i att lösa licens för sina hingstar.

:smirk: Ja man blir inte förvånad för någonting nu längre - det finns folk till allt...

Javisst ska det betalas innan men dom glömmer ju ibland - harkel, harkel... :angel:

Hälsningar Helen

Senast ändrad av en moderator:

Kollar licensen först. Numera är det ju så enkelt när ASVH har lagt upp det på nätet!

Trassla skrev:
Jag vill se pappret!
Det skulle jag också vilja se, pappret på att jag löst licensen alltså. Det har gått mer än 1 ½ månad sedan jag löste licens för min hingst men har fortfarande inte fått licenspappret, däremot så ligger det inne på avelsföreningens hemsida att jag har löst den för iår :smirk:

Vad galet! För islandshästar är det inte sällan tvärtom, att det på den officiella hemsidan INTE står att hingsten löst licens trots att ägaren har gjort det och kan visa upp dokumentet.

vilket är en väldigt bra nyhet för iår...för på något vänster tycks det papperet ha blivit ett offer för katten.... :crazy: :o

Det är jättebra som welsh föreningen har gjort en stor blå skylt vis varje hingst namn som säger Licens 2005!

En väninna till mig råkade ut för detta. hon skulle sälja ett dräktigt sto vidare, och genom en tillfällighet så fick hon reda på att hingtslicensen ej var betald(inte stoavgifterna heller!!!)
Hon hade själv lite "ouppklarade" affärer med hingsthållaren så hon betalade helt fräckt alla avgifter till föreningen,och gav sedan resternade till hingsthållaren! :banana: :devil: Tufft gjort tycker jag!
Detta gällde en relativt känd ponnyhingst som hade ett femtontal ston förra året!!!

Så kolla mycket noga! Alla har inte lika mycket is i magen som min väninna! (Behöver inte tala om väl att hingsthållaren inte var så glad över det hela :devil: )

Fy så fräckt av hingsägaren att inte lösa licens, speciellt med tanke på alla ston som blivit betäckta. Mina hingstägare har visat att de har betalt. Savoys licenspapper ligger hos mig och Bells har jag sett kvitto på. Man får nog vara observant även som hingsthållare. Mkt bra med den blå skylten på SWFs hemsida. Bra för stoägare också så de ser vilka hingstar som står för förfogande denna säsong :idea:

Var inne och tittade på welshsidan. måste hålla med om att det verkar vara ett enkelt o bra system, bara det uppdateras dagligen så...

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 009
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka