Betala ridlektioner med autogiro

S

soffan

...tycker det ibland är svårt att komma ihåg fakturor som ska betalas kanske 2 gånger under 1 termin(I-landsproblem men ändå) , för mig vore det lättare med autogiro, som på gymmen. hur är det ute hos er andra?

Sv: Betala ridlektioner med autogiro

Jag har löst det så att jag har lagt automatiska överföringar från mitt konto. Det blir ju inte riktigt som autogiro men samma resultat.

0 antal autogiro, det har hänt mer än 1 gång att de drar både 2-3 ggr samma månad för samma sak eller att det inte dragits alls och blir kattskit.

Hur svårt är det när man får fakturan att lägga den i "obetalda" högen och betala i samband med de andra räkningarna alt betala på en gång?

Själv förstår jag inte grejen med att betala flera ggr, är väl enklare att betala in för 1 termin på en gång alt för ett helt år ?

Lägg in betalningen så fort du får fakturan (det går att sätta datum i framtiden...). Eller betala båda samtidigt.

Ang. autogiro så har en anhörig till mig varit med om att företaget denne betalade till fortsatte dra pengar trots att avtalet var uppsagt och allt sånt. Det var väldiga problem att få stopp på det för banken hävdade att det bara var företaget själv som kunde avsluta autogirobetalningarna. Så här kanske det inte alltid går till, men efter den händelsen är jag väldigt noga med vad jag betalar på autogiro.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 477
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 240
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24