W
Warmia
Hur tänker ni när ni får välja?
Billigare att ta 90 dagar men mer säkert med levande föl avgift, hur ska man tänka?
Billigare att ta 90 dagar men mer säkert med levande föl avgift, hur ska man tänka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur tänker ni när ni får välja?
kl
Jag hade en kastning ifjol, på en märr med 45-dygnsavgift. Det var mycket lätt att få ut på försäkringen, bara mailade en bild på fostret.
Men för att teckna försäkringen krävs väl bara ett vet intyg att de är dräktiga? Ingen bild. Det är väl bara om kastning skett, då vill de antagligen ha en bild på det döda fostret?
Jag tillhör de som helst betalar lev föl. Förra förlorade jag ett föl när mamman dog och detta fick jag inte ut på fölförsäkringen! I just detta fallet hade jag valt en hingst med 90 dygns avgift och resultatet blev att jag betalade utan att få något föl...
Väljer man betala på 90 dygn gäller det att verkligen kolla upp vad försäkringen täcker!
Alla får inte en bild efter ultraljudet och det har jag hört att man då kräver på försäkringen för att kunna bevisa dräktigt på 45 dagar .?
Men det är kanske fel eller beror på var man försäkrat fostret ?
Mia