Betala licensen?

E

easy

Nu har jag fått en av mina vanliga nojor igen!! Jag har ju tänkt anmäla till lopp nästa vecka men har precis kommit på att jag inte betalt för körlicensen än... Brukar man inte göra det innan årsskiftet? Nån som vet om jag missat inbetalningskortet eller om jag bara är lite tidigt ute... jag har ju skickat in ansökan... Det vore ju surt att inte få köra bara för att jag inte fått nåt inbetalningskort...
En annan fråga när jag ändå håller på: Vad är det för skillnad på att träna och företräda en häst? Kan man företräda en häst utan att vara dess tränare?

Sv: Betala licensen?

Jo, räkningen brukar komma på avräkningen som kommer nu i januari så du kan vara lugn.
Jag var alldeles för sen med min ansökan (2 veckor :o ) men det var inga problem att anmäla.

Jo du äga/företräda en häst utan att vara dess tränare (tänk på alla i proffsträning)

Företrädaren på en häst är ju den som ansvarar för att "ekonomin" sköts och får alla avräkningar och veterinärräkningar och allt vad det innebär.

Som B-tränare får man även träna häst som är helägd eller delägd av nära anhörig vilket innebär att den anhöriga (sambo eller nära släkting till exempel) kan deläga en häst tillsammans med andra och du kan stå som tränare.

/// ghost

Senast ändrad:

Jag betalade min licens innan nyår. Ring till ditt sek. och säg som det är, de brukar vara hjälpsamma och fixa snabbt om det behövs. :)

ghost: Man fick räkningen i december om man skickade in i tid… :p

Det förstås, man kan ju missbedöma formen på stallet i bland :p

Men allvarligt talat beror det faktiskt på vilket travsällskap man tillhör, jag har alltid fått det på januariavräkningen utan att det påverkat. Jag har till och med frågat om försäkringarna gäller när man får räkningen så "sent" tidigare år...

/// ghost

Har dom på travsek. knappat in den efter den 17dec(har för mig att det är brytdatumet på TDSen) så kommer den på nästa räkning.

Avräkningen kommer ju i mitten av månaden. Brytpunkten borde vara i månadsskiftet...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 275
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 526
Senast: Smedholt
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 874
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka