Betala foder och strö fast hästen inte står i stallet?

Sv: Betala foder och strö fast hästen inte står i stallet?

Men ingår hö och strö i din hyra, eller betalar du detta efter åtgång?
 
Sv: Betala foder och strö fast hästen inte står i stallet?

Jag föreslår att du meddelar dem skriftligt att du under uppsägningstiden kommer att betala kontraktsenlig kallhyra och sedan hänvisar du till texten i kontraktet.
 
Sv: Betala foder och strö fast hästen inte står i stallet?

Men bara för att du betalar för hösilaget så går det ju inte åt, om du inte får ta din ranson till nya stallet.

Alltså jag är helt förstummad.
Kan det verkligen finnas så småaktiga och trångsynta människor?

Jag med. Helt forstummad.

Jag föreslår att du meddelar dem skriftligt att du under uppsägningstiden kommer att betala kontraktsenlig kallhyra och sedan hänvisar du till texten i kontraktet.

Det skulle jag gjora.
 
Sv: Betala foder och strö fast hästen inte står i stallet?

Jag skulle defenitivt hänvisa till kontraktet och inte betala om det inte var personer jag vill fortsätta ha kontakt med.

Men i grunden är det här ett problem med utformningen av kontraktet, det hade varit bra om det hade stått "full hyra under uppsägningstiden oavsett om boxplatsen utnyttjas", då hade det ju inte varit något att snacka om.

Sen tycker jag att det är lite sniket :)
men alla gör väl saker av olika anledningar.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Så här ser utkastet på mitt hyresavtal ut... Nåt som saknas ? Hyreskontrakt X Hyresvärd X Hyresgäst X Avtalet gäller...
2
Svar
21
· Visningar
3 498
Anläggning Jag har planer på att i framtiden hyra ut boxplatser och började då fundera över vad en hyresgäst önskar? Det som finns i mina planer...
2
Svar
32
· Visningar
3 575
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag vill ha lite input på det här lilla "dilemmat" jag har fastnat med. Jag har mina hästar inackorderade, och vår muntliga...
2
Svar
28
· Visningar
3 685
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite hjälp. De är så att jag har min ponny uppstallad på en ridskola, vi har skrivit kontrakt på pris och allt som ingår. I...
2
Svar
21
· Visningar
3 173
Senast: alltidhvit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp