Min häst blev sjuk och jag blev tvungen att flytta till ett annat stall, eftersom det inte fanns möjlighet till bl a sjukhage på stallet vi stod på. Jag har betalat kallhyra för boxplatsen i början ifall hästen skulle bli frisk, men blev sen tvungen att säga upp boxplatsen då den var fortsatt sjuk, och trodde att jag skulle betala kallhyra under uppsägningstiden på x antal månader.
Får då höra att jag ska betala full hyra plus strö och x antal kilo hö, trots att hästen inte kommer att stå i det stallet. Jag frågade om jag kunde få ta med strö och hö till det nya stallet, men det gick inte.
I kontraktet står inget om att man ska betala full hyra under uppsägningstiden utan bara att kallhyra gäller när inte hästen är uppstallad.
Har någon annan erfarenhet av detta? Ni som hyr ut boxplatser, gör ni så här?
Får då höra att jag ska betala full hyra plus strö och x antal kilo hö, trots att hästen inte kommer att stå i det stallet. Jag frågade om jag kunde få ta med strö och hö till det nya stallet, men det gick inte.
I kontraktet står inget om att man ska betala full hyra under uppsägningstiden utan bara att kallhyra gäller när inte hästen är uppstallad.
Har någon annan erfarenhet av detta? Ni som hyr ut boxplatser, gör ni så här?