Betäkning?

smaksak... Jag betäcker juni/juli för att få fölen i maj/juni. Kommer de tidigare är det fortfarande snö ute och jag har dem på lösdrift...

Det beror ju på när Du vill ha fölet.
Personligen vill jag helst ha fölen i mars/april och betäcker följdaktligen i april/maj.
Ju mer ljus (sol) och ju mer gräs (grönt) desto bättre för brunsterna förståss, men jag har aldrig eller väldigt sällan problemmed brunsterna på mina egna ston.

Stet ska ha tappat vinterpälsen helt. Hon ska ha kommit i gång riktigt med brunsten .
Vi vi började slutet på aprill men det tog sig inte . Fick göra om det 3 gånger. Sista gången var 1 juli.
Hon fölade 25/5 03Några dagar tidigare än beräknat.
men allt var toppen bra. Jag ska betäcka om henne nu till våren får se hur det går dennagången. :banana:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
535
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 797
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar