Betäcka 15årigt Shettissto?

prinsus_

Trådstartare
Vi har köpt ett bedårande 15årigt Shetlandssto nyligen. Hon är fantastiskt trevlig och har fått 36poäng på avelsvärdering som treåring som vad jag kan förstå är godkänt men hon har aldrig fått några föl. Är hon för gammal för att bli mamma för första gången?
 
Sv: Betäcka 15årigt Shettissto?

15 år är ingen ålder på ett avelssto, om hon är frisk i övrigt (och sluppit bli valackbetäckt). Så det är nog bara att köra på!
 
Sv: Betäcka 15årigt Shettissto?

Hakar på den här tråden. Jag har hittat mitt "gamla" russ sto på en ridskola och fått veta att det inte var omöjligt att få köpa tillbaka henne i framtiden.
Har alltid drömt om en fölunge efter henne och hon är dessutom bra avelsmaterial; diplom sto, utmärkt lynne, bra exteriör och underbara gångarter. Tävlad i dressyr, hoppning och ponnytrav med helt okej resultat(framförallt i dressyr).
Men. Hon är född -99 och jag tänker att det kanske är lite bråttom med tanke på att hon inte haft föl innan?
 
Sv: Betäcka 15årigt Shettissto?

Skulle inte vilja påstå att det är bråttom nej. Men kanske inte vänta alltför många år heller...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 290
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 538
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 530
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp