Betäckta ston 08 dräktiga?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare virens
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
V

virens

Hej!
Hur har det gått för er som betäckt era ston nu i år? har de blivit dräktiga? Jag skulle vilja hålla en tråd för fölen 09 sen så vi kan följa deras utveckling och jämföra dem. Någon intresserad?
Jag har ett New Forest-sto som jag betäckt och hon är dräktig!

Sv: Betäckta ston 08 dräktiga?

Det finns en "magbilds-tråd" för de dräktiga som ska föla 2009

Jag har betäckt 3 ston iår, Polgara är dräktig, Greace är inte dräktig o Savannah har vi inte kollat än (ska göra det inom kort). Detta är shettisar. Greace ska iaf tillbaka till samma hingst nästa år, polgara letar jag fter hingst åt o Savannah lånar jag ut magen på nästa år.

Jag har ett dräktigt islandssto. Hon är betäckt på island med Meistari frá Vestri-Leirárgörðum. Har ultraljudat henne och hon beräknas föla i juli. Hon börjar se lite dräktig ut nu.

Har två Morgan-ston dräktiga. Tronshagens Penny fölar runt den 11 april med föl e. Hmstd Captains Cream Soda och Goldget Kitty fölar runt 25 juni med Red Commander 22.

Jag betäckte 3 ston, alla blev dräktiga.
Fullblod allihopa dräktiga med halvblodshingstar.

Jag har betäckt 4 av mina 5 avelston i år, 3 med min egen Quarterhingst Pim Pim RT, samt 1 med Painthingsten Vic Tim Rocket. Har fått alla konstaterat dräktiga, och på 3 st syns det riktigt tydligt redan.
Har även redan fått ett av fölen tingade, så man får hoppas att allt går bra. Förlorade ett av mina paintföl i lunginflammation i år, och vill INTE uppleva det igen.
Nya tider, nya tag!
Ni andra som ska ha föl 09, lycka till och njut av era dräktiga ston!

:)

Jag betäckte ett sto e Master med Last Liberty iår. Åkte fram och tillbaka hela sommaren med henne utan att det tog sig :(
Men på sista försöket så! :bump:

Skam den som ger sig, hoppas allt går vägen nu bara :banana:

Jag betäckte mitt arabsto med fryst semin och hon tog sig på första försöket. Beräknad till omkring 12 april (påskhelgen). Hon mår fint och rids fortfarnde 4-5 dagar i veckan. Är nu på dygn 217.

Jag har ett hannoveranersto som är dräktig med Damino SD. Förväntas föla mot slutet av april. Är idag på 210 dygn.

Har idag fått provsvaret ang dräktighet på mitt tjurskallesto som inte skulle åka med oss på de sista kollarna och därför inte kollad sedan 30 dgn och mot alla odds (infekterad/behandlad vid betäckningen) så var hon dräktig fortfarande :banana: för övrigt är det Come Back II - Carano stoet som är dräktig med vår egen grabb idag på 166dgn.

Även den andra damen togs det prov på men någonstans i hanteringen har det blivit galet för provsvaret saknas (men de har fakturerat min vet för båda så analyserat är det dock reagerade inte hon när det kom så det svaret får vi väl vänta på till efter jul när de jobbar igen), där känner jag mig dock ganska lugn dels är hon kollad på 90dgn dels ser man tydliga förändringar på denna smäckra ädla tjej, hon har inte lika lätt att gömma magen som den andra något överviktiga :angel: damen. Så säkert vet jag ju inte förrän senare men om allt är som det skall så är hon på 195 dgn idag.

Mitt hblsto är inte kollad efter dag 37 men med tanke på att hon delar hage med en hingst som hon verkar vilja "jaga till skåne" varenda gång han bara tittar på henne så misstänker jag att hon ska ha runt 9/4 som beräknat....

Betäckte två ston i år.
1 dräktig med Heartbeat, ska föla runt 27 mars så vi har kommit rätt långt.
Hon är kollad fram till 90 dygn, ser ut att vara väldans dräktig nu så det är bara att hålla tummarna för att allt går vägen med både mamma och bebis :love:

Det finns redan trådar i ämnet, så jag ber Er leta reda på någon av dem i stället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 675
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 321
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka