betäckningssäsongen

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare liden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 922

liden

Trådstartare
Har funderat på hur länge man kan hålla på o få sitt sto dräcktigt. När bör man sluta? Tänkte på så att fölet kan utveckla sig som d ska och inte komma så långt efter i utvecklingen. Är ju många föl som föds redan i februari, mars. Finns det nått "sista datum"?

Sv: betäckningssäsongen

Jag tycker att augusti är lagom att sluta i. Vi betäcker våra senast 20 e april.

Jag brukar inte vilja ha senare än juni föl. Hittills har det blivit mest april föl men i år kom det en 1 juni. Det är det senaste här.

Så ni får enbart januari-mars ungar???

AM
Vi brukar få våra i feb/mars. Men i år så var det verkligen spridda skurar. Den sista fölade för 14 dagar sedan. 7 juli. (ej betäckt av oss) Sedan så fölade ett av våra ston 20 maj. Henne köpte vi på sommaren så det blev bara så.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 044
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 202
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 162
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka