Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så jäkla tråkigt att det är helt sönderbitna alla mina@MayGrace Jag tänkte faktiskt göra ett inlägg om hur ni andra hanterar insekterna? Det är helt bananas i år och jag behöver tips både gällande den högdräktiga, den digivande och fölet.
Så jäkla tråkigt att det är helt sönderbitna alla mina
Jag vet inte om vi har mycket jämfört med andra, jag testade ekholmsprob deo i år. Spär ut med lite vatten och drar på juver, navel, insida lår osv. Men låter spenarna vara. Vanligtvis kör jag med ultrashield när hon inte är dräktig.@MayGrace Jag tänkte faktiskt göra ett inlägg om hur ni andra hanterar insekterna? Det är helt bananas i år och jag behöver tips både gällande den högdräktiga, den digivande och fölet.
2018 när det var extrem torka och varmt(!!) körde jag faktiskt ultrashield. Min veterinär sa då att enda anledningen till att det avrådes är för det inte har forskats/undersökts hur det ev kan påverka sto och föl. Det var iaf det enda som fungerade då förutom att ta in såklart.@MayGrace Jag tänkte faktiskt göra ett inlägg om hur ni andra hanterar insekterna? Det är helt bananas i år och jag behöver tips både gällande den högdräktiga, den digivande och fölet.
Delvis kl.2018 när det var extrem torka och varmt(!!) körde jag faktiskt ultrashield. Min veterinär sa då att enda anledningen till att det avrådes är för det inte har forskats/undersökts hur det ev kan påverka sto och föl. Det var iaf det enda som fungerade då förutom att ta in såklart.
Äntligen! Tänkte på dig nyss och såg detta först nu. Grattis!I morse föddes han på dygn 329. Är nog gulsvart men blir skimmel
Betäckningsperiod från | |
Betäckningsperiod till |
Hjälp vilken stor mage!
Ååh ett till mamma mu fölVisa bifogad fil 147449
På dygn 337 kom hon med raket fart Mamma Häst hade alla vanliga grejer för sig förutom vaxproppar denna gång och att hon gick några dygn längre med den här tjejen en med stora systrarna. Så 22.55 ca den 5/6 är hon född. En busig tjej med en mjuk personlighet börjar kika fram. Har bara njutit varje sekund sedan hon började dia efter ca 1 och halv timme sen dess har det bara rullat på. Mamma häst är så nöjd att ha en ny fölunge att ta hand om
Vi älskar henne hon är världens klokaste mamma mu hästÅåh ett till mamma mu föl