Betäckning av annans sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Flashdance
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 007
F

Flashdance

Är det vanligt att man (lånar) betäcker någon annans sto? För & nackdelar med det isf..
Vill så gärna ha ett föl från sto e:Maraton men bara "låna" en mage...:confused:
Berätta gärna hur ni gjort & hur ni löst allt runt i kring

Sv: Betäckning av annans sto?

Ja det finns säkert både för o nackdelar. Jag lånade ett sto för länge sen o betäckte. Jag hade stoet på foder o skrev kontrakt, från våren till det att fölet var avant. Funkade jättebra, men viktig är att man skriver kontrakt så alla parter vet hur man ska ha det.

Jättesmidigt då jag bara var ute efter att få ett föl o jag gillade stoet + stam.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Mabuse
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 754
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka