Betäcka sto med grå papper..

_Peplis_

Trådstartare
Om jag nu skulle vilja få mitt sto betäckt med en godkänd sv hbl hingst i framtiden..går det?

Hon är e: Willibald som är godkänd i både tyskland och sverige men det året mitt sto:s moder betäcktes löstes ej licens så mitt sto har gråa papper. Men får man ändå betäcka med vilka godkända sv hbl hingstar som helst? eller är det någon slags begränsning då?

Du får betäcka med vilken hingst du vill. Sv. halvblodshingstar brukar ta emot ston av alla raser (eller ja, deras ägare :rofl: )

Du får betäcka ditt sto med i princip vilken hingst som helst! Jag känner till en gdk hblhingst som betäckt ett ardennersto!

De flesta hingsthållare bryr sig inte om varken rasen eller stammen på stoet. :)

Dom flesta halvblodshingstar tar ju emot alla ston de får ;)

Ditt sto är ju dessutom inte efter någon helt okänd hingst, utan färgen på hennes papper beror på att någon inte löst licens!

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 368
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 339
Avel Jag har ett sto med tyskt pass, oldenburgare. Hon är tilläggsregistrerad i Sverige och införd i Blup. Bara för nyfikenhetens skull, om...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Guldaskig
·
Avel Hej! Det är så att jag äger ett d ponny sto som numera fått en skada och jag funderar på att i framtiden betäcka henne med en welsh...
Svar
11
· Visningar
2 652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka