Betäcka med Heartbeat

Lilo Wonder

Trådstartare
Hej på er! Vill få lite info från andra runt om i landet som seminerat med Heartbeat i år. Har ni fått dräktigt? Mitt sto har inte tagit sig ännu, allt ser jättefint ut o bor nära Malmö så sperman är ju tappad samma dag sm hon semineras. Hon har fått ett föl tidigare och då tog hon sig utan problem. Nu står hon på stationen för att invänta nästa brunst så denna gången ska jag seminera om (tredje gången), men vet inte vad jag ska göra om hon inte tar sig då. Ett alt är att köra henne till H:s station i Danmark om man tror att man får bättre kvalite på seminen då eller att byta hingst till nån av Flyinges yngre grabbar som står på Flyinge så får man bra kvalitet på seminen. Samtidigt vill jag ju ha en fölis efter H, han är underbar! Vi skall kolla upp henne noggrannare oxå, jag vet ju såklart att det inte alltid är fel på hingsten, men ville bara höra vad ni andra har för erfarenheter!

MVH Lilo Wonder

Sv: Betäcka med Heartbeat

Hej! Använde honom förra året och seminerade på Flyinge. Vi använde bara en dos på första brunsten och hon tog sig direkt, sperman var mkt bra och hon kan vara ett liet "problem" sto, Är 17 år, ovulerar snabbt och kan bli infekterad efter seminering... vi Ger alltid Hippotrim 5 dgr i samband med sem. Hon har varit dr 9 ggr, varav 7 ggr med medicinering efter seminering, övriga ggr resorberat och ej blivit dr igen eftersom med inte blivit insatt i tid och säsongen lidit mot sitt slut. be om bakt prov, ev Hippotrim, sköljning och gentaject inlagt i livmodern samt ev caslic op. Lycka Till

Tack! Jag ska pressa dem mer gällande vad de vill föreslå för åtgärder, man vill ju inte att tiden bara ska gå! Hon ska gå som avelssto nu och så länge hon mår bra så man vill ju inte bli sen i år! Återigen tack!

Hej på er! Vill få lite info från andra runt om i landet som seminerat med Heartbeat i år. Har ni fått dräktigt? Mitt sto har inte tagit sig ännu, allt ser jättefint ut o bor nära Malmö så sperman är ju tappad samma dag sm hon semineras. Hon har fått ett föl tidigare och då tog hon sig utan problem. Nu står hon på stationen för att invänta nästa brunst så denna gången ska jag seminera om (tredje gången), men vet inte vad jag ska göra om hon inte tar sig då. Ett alt är att köra henne till H:s station i Danmark om man tror att man får bättre kvalite på seminen då eller att byta hingst till nån av Flyinges yngre grabbar som står på Flyinge så får man bra kvalitet på seminen. Samtidigt vill jag ju ha en fölis efter H, han är underbar! Vi skall kolla upp henne noggrannare oxå, jag vet ju såklart att det inte alltid är fel på hingsten, men ville bara höra vad ni andra har för erfarenheter!

MVH Lilo Wonder

Heartbeat är brun med vit bläs?:)

heartbeat_huvud4.jpg

Heartbeat är brun med vit bläs. fin häst:):laugh::bow:

Liknande trådar

Avel Vet inte om tråden blev placerad rätt! Jag var med min häst på en station för att kolla brunsten i början på maj. Första gången...
Svar
14
· Visningar
3 129
Senast: mellan
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 993
Senast: Tussinussen
·
Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 928
Senast: JSH
·
Avel Har skrivit förut och bett om tips på hingstar till mitt sto, men nu är jag nere på 2 (eventuellt 3) aktuella hingstar, då jag bestämt...
Svar
5
· Visningar
1 789
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka