Betäcka m vinterpäls?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ceasarina
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Ceasarina

Har läst på flera ställen att "stoet ska vara avmaskat och ha fällt vinterpälsen" innan man skickar henne på betäckning. Någon som vet varför? I så fall måste jag vänta tills efter midsommar med mitt shettissto...
En annan fråga - höjs temperaturen i samband med brunst eller inte? Jag har ingen hingst att prova med, och hon visar just ingenting. Gick förbi några hingstar i en hage igår, då tittade hon "sött" på dem och gick långsammare hem än dit och stannade några gånger och tittade bakåt. Hmmm... Kanske... Vill försöka få koll på hennes cykler. Hoppas betäcka i maj om man inte MÅSTE vänta på vinterpälsen. Kloka råd mottages tacksamt.

Sv: Betäcka m vinterpäls?

Vaddå snabbsvar? Har det kommit in eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu har jag haft ut vet och mycket riktigt är stoet tomt. Eftersom vi har egen hingst tog vi hem honom från betet direkt och har släppt...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: Cornelia
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 985
Senast: Tussinussen
·
Träning Hmm, behöver lite råd nu.. Har precis köpt en ny häst (6årig andalusievalack), köpt av en vän då han misstrivdes så i det stallet han...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: caballera
·
C
Avel Har försökt läsa på då jag planerar betäckning för första gången. Mitt shettissto (15 år) har dock fått 2 avkommor tidigare. Har läst...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: Salient
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka