Anna-KarinO
Trådstartare
Jag har ett litet lyxproblem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. I stallet har vi en skrittmaskin som jag tycker är bra att använda tex när jag duschat hästen efter ett ridpass eller bara att ställa in när jag mockar. Men min häst har kommit på att man inte behöver promenera i skrittmaskinen utan att man kan stanna och beta i kanterna, för då stannar skritten också. Han är alltså totalt orädd för de stora grindarna som ska skyffla runt honom, även då de ibland går upp på ryggen.
Jag har funderat på att sätta en eltråd längst ner med ström i men det finns även gräs i mitten av skritten och hur jag ska få in ström där vet jag inte.. Jag har funderat på något hönsnät-aktigt men det känns som att han kanske kan fastna i?
Någon som har någon smart lösning? Det är inte min maskin så kan inte bara ta bort gräset eller liknande..
Jag har funderat på att sätta en eltråd längst ner med ström i men det finns även gräs i mitten av skritten och hur jag ska få in ström där vet jag inte.. Jag har funderat på något hönsnät-aktigt men det känns som att han kanske kan fastna i?
Någon som har någon smart lösning? Det är inte min maskin så kan inte bara ta bort gräset eller liknande..