Det där att man får vad man betalar för ska man ta med en nypa salt. Det är inte alltid så att pris och kvalitet står i förhållande till varandra.
Däremot håller jag med om att Rambo slår det mesta, men de har skenat iväg så fruktansvärt i pris så jag har uteslutit dem av ren princip. Jag betalar inte 2 - 3000 kr för ett täcke, speciellt när de inte ligger så högt utomlands.. *väntar tålmodigt på att kronan ska stärkas mot pundet*
Jag är på jakt efter ofodrat/tunnfodrat regntäcke med innerfoder som päls INTE fastnar i. Det är en ganska omöjlig ekvation. Det jag har nu är ett RS Regn från Börjes, 299 kr. Suverän passform, suverän hållbarhet. Det ska andas men det är jag skeptisk till. Höll dock tätt även en hel dag i spöregn, tills jag tvättade det och nu läcker det som ett såll. Jag ska prova impregnera det, men lite muttrig är jag ändå. Inget av mina andra täcken har börjat läcka, och det inkluderar då allt från värdelösa (passforms och hållbarhetsmässigt sett) Thermo Master till dyra Bucas och Horseware.
Källquists Olympic Protector regntäcke med fleecefoder kan för övrigt rekommenderas. Andas, ABSOLUT regntäta och bra passform. Men fleecefoder som sagt, och jag använder ofodrade regntäcken vår och höst, dvs under fällningsperioden, och då går fleecefoder bort. För de här bara lite kyliga vinterdagarna är det dock perfekt.
Men det känns onekligen avigt att leta ofodrat regntäcke mitt i december, men den här vintern är etts kämt, plus fem grader var och var annan dag och gegga i hagen..