Beställa barnvagn på internet!?

H

Hugolina

Efter att ha funderat länge och väl beställde vi igår en barnvagn från Tyskland via internet. Avgörande var förstås priset som blev nästan 3000kr billigare än här i Sverige! Vi hade fastnat för en viss vagn och provkört i affären x flera...

Nu väntar vi med spänning om det kommer att dyka upp nån vagn:o

Är det någon som här som har gjort beställt sin vagn från Tyskland? Fick ni era vagnar?
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Vi beställde våran teutonia mistral på nätet från tyskland 2003. Kom direkt till dörren med DHL, snabbt och smidigt!
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

intressant, vad är det för märken man kan hitta i tyskland som är finns här i sverige i butiken, eller kan man hitta "allt"?

Jag vet vad jag vill ha, men det kostar ju. Även om man köper begagnat :mad: Man kan ju få en bra gammal bil för samma pris som en barnvagn!
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Wow tycker du man får en BRA begagnad bil för 8 000 kr?

O alla föräldrar som tjatar om att man minsann måste ha en säker bil "sen de skaffat barn" jag tycker väl knappast man får en bra o säker bil för de pengarna :crazy:

De flesta säljer väl vagnen efter 2 barn o får väl helt ok betalt för den.....

Tycker inte heller barnvagnar borde vara så dyra, men föräldrar verkar ju betala så varför sänka priserna liksom:smirk:
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Våran bil kostade 90.000:- ;) Där emot måste sambon ha en bil som tar honom till och från jobbet, och det får man en sån bil för 8.000:- för Audin ska jag ha om jag måste åka någonstans och sen när bebisen är född.

Min första bil gav jag 2.500:- för, och den är den säkraste bilen i dens storleksklass enligt folksam :)

Jo visst är det säkert så att vagnen får vara med om några "kullar" men vad tänkte vissa när de köpte sin vagn :angel: Och hur tänkte tillverkarna ;)
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

jag har köpt en vagn i butik i sverige, en från tyskland och en via tradera.... nöjd med samtliga. Den sistnämnda var köpt av förra ägaren från tyskland. Jag betalade 2000 kr + frakt för en i princip aldrig använd vagn med alla tillbehör... som kostar 8000 drygt i sverige (teutonia mistral 2005:a)
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

vi har inte råd till att köpa en dyr vagn. min pappa och min sambos mamma köpte en begagnad vagn till oss för bara 500 kr....och det verkar inte vara nåt fel alls på den...hon bör ju veta, som har uppfostrat 4 barn...
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Men när vi var små (jag o syrran) så hade alltid mamma en billig bil o pappa en dyr (han hade råd med en dyr men inte hon :o ) så alltid när man åkte med mamma gick hennes bil sönder, jag kan inte ens komma ihåg alla gånger då jag o min syster som 8 och 10 år gamla fick putta mammas bil upp för backar o dylikt för att de skulle få fart o kanske kunna starta, detta upplever jag som typ traumatiskt:(
Plus att alla glodde på en när två små barn försöker rulla sig blå upp för e4;an, min morsa var av den ICKE ansvarsfulla sorten:mad:

Hur som helst så tycker jag alla ska köpa sina vagnar på nästet, asbra om vagnaffärerna måste sänka priserna :)

Man provkör dyrt o köper samma vara billigt på internet:idea:
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Kanon bra, tackar :)

Bara att åka ner och kolla in vagnarna i affären och rulla några varv och sen slå sig ner framför datorn :D
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Det finns många olika märken att välja på om man bläddrar på hemsidorna och nästan alla går att köpa även i Sverige. De flesta butiker som säljer vagnar har nåt exemplar av varje märke. Man måste ju nästan provköra, det finns så stora skillnader på hur vagnarna "känns i handen"! Vi beställde en Teutonia och de finns det ju gott om här i Sverige!

Kul att många har positiva erfarenheter i alla fall, tror att vår vagn säkert oxå hittar hem;). Var dessutom ute i god tid om det skulle bli strul med leveransen (är i vecka 27).
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Hur som helst så tycker jag alla ska köpa sina vagnar på nästet, asbra om vagnaffärerna måste sänka priserna :)

Eller så skiter man helt enkelt att kräva det värsta, flashigaste och nyaste
Jag köpte en sprillans NY vagn i affär i Sverige för 3500 kr under "normalt" pris
HUR?
Jag köpte den i höstas då dom skulle ha plats för 07 modellerna
Visst, jag kunde inte välja och vraka bland färger
Men färgen som fanns var snygg så

En fråga
Hur funkar det med reklamation och service av vagnar man köpt på nätet från annat land??
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Lite nyfiken vilket märke valde du? Har själv kollat på vagn från Tyskland, och tycker det verkar vara ett prisvärt alternativ
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Det ska funka med reklamationer men så klart tar allt längre tid med tanke på längre leveranssträcka... små delar kan man tydligen får hemskickat direkt, vid större fel får man skicka iväg vagnen. Vad jag förstått så står de för kostnaderna...sen det där med ersättningsvagn är ju inte lika enkelt...men förhoppningsvis hamnar man inte där:smirk:

Vi har beställt Teutonia Mistral med lufthjul (här är många grusvägar och med luftkanalhjulen blir lite väl "skumpigt". Fick provköra kompisens vagn...:))
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Vi köpte våran vagn från Tyskland. Hade lite problem med att ett hjul knarrande. Mailade supporten och de skickade 3 nya däck, även till de som inte knarrade, himlans schysst :) Vi tjänade flera tusen på att köpa vagn + bilbarnstol därifrån. Nästa bilbarnstol kommer vi också köpa därifrån.
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

på vilken hemsida köpte ni er teutonia?
funderar på nätbeställning...
 
Sv: Beställa barnvagn på internet!?

Vill bara informera om att Teutonias vagnar som beställs från Tyskland via internet inte är anpassade för den svenska marknaden. Skillnaden är att de inte har den speciella plasten i handtagsknutarna som ska klara det svenska klimatet, samt att "urramlingsskydd" saknas.

Det förstnämnda skulle jag inte våga chansa på (tänk om handtaget går sönder!), medan det sistnämnda mest är en nackdel tycker jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 350
Senast: Görel
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 434
Senast: athena
·
Avel Förra året när en av våra ston skulle betäckas med en utländsk hingst beställde jag direkt från hingsthållaren. Den ligger i Tyskland...
2
Svar
24
· Visningar
3 400
Senast: chap13
·
Äldre Jag beställde en vara från ett nära land (nästan 2 veckor före jag behövde den) och den skickades som vanligt brev då den är så liten...
Svar
16
· Visningar
2 506
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp