Besök i Malmö och Falsterbo

lundsbo

Trådstartare
Sonen (8 år) och jag packar bilen och far de 50 milen ner till Malmö på tisdag nästa vecka.
Vi har bokat hotell vid Stora torget och tänker spendera tisdag med att titta på Turning Torso och Ribban.
Onsdag morgon har han önskemål om att vara med på Sommarlovs inspelning i Västra hamnen innan vi åker till Falsterbo. En tur över bron blir det nog på torsdagen innan vi åker norr över igen.
Frågor:
- Tips på parkering centralt önskas!
- Hur tidigt behöver vi vara på plats för att få plats att sitta vid inspelningen av Sommarlov?
- Går det att köpa biljetter i entrén på Falsterbo? På hemsidan stod det inget om det gick?
- Ser inte ut som det är promenadavstånd mellan hotellet och Västra hamnen, eller?
- Är bropassen knutna till en viss bil? Har en kompis som jag tror har som jag funderar på att fråga om jag får låna...

Något vi bör passa på att göra mer?

Bropasset är inte knutet till en viss bil. Du kan använda den och pengarna dras från din väns konto.
Det var tillåtet fram till för ett år sedan, men inte nu. I praktiken går det förstås att göra så, men i villkoren står det att det inte är tillåtet längre.
Det är inte jättelångt från stora torg till Västra hamnen, men jag har dålig koll på hur långt en åttaåring kan gå. Om du går ner till stationen, nära torget, går många bussar därifrån.
Det går att köpa inträdesbiljett vid entrén i Falsterbo. Däremot kan det vara svårt att köpa läktarbiljett på plats, de är ofta slutsålda. Men onsdag tror jag inte det är några större problem.
Parkering centralt i Malmö är inte helt lätt, och det är rätt dyrt.

Det var tillåtet fram till för ett år sedan, men inte nu. I praktiken går det förstås att göra så, men i villkoren står det att det inte är tillåtet längre.
Det är inte jättelångt från stora torg till Västra hamnen, men jag har dålig koll på hur långt en åttaåring kan gå. Om du går ner till stationen, nära torget, går många bussar därifrån.
Det går att köpa inträdesbiljett vid entrén i Falsterbo. Däremot kan det vara svårt att köpa läktarbiljett på plats, de är ofta slutsålda. Men onsdag tror jag inte det är några större problem.
Tack för svar!

Angående brobizzen får den delas "inom familjen", så det är nog helt upp till din kompis om hen kan tänka sig säga att du tillhör familjen om de kollar upp det.

Angående Sommarlovsinspelningen gäller det att vara tidig. Vi kom klockan 08.00 och då var där redan gott om folk och repetitionen igång. Man får sitta igenom hela programmet en gång innan de sänder live.
Vi satt nere vid scenen, men ska ärligt säga att man ser nog faktiskt bättre uppe på kullen än att trängas nere vid scenen. Det roligaste är faktiskt "pauskillen", är det samma som förra året är där ett bra hålligång som nästan är roligare än själva programmet Lycka till!

Angående Sommarlovsinspelningen gäller det att vara tidig. Vi kom klockan 08.00 och då var där redan gott om folk och repetitionen igång. Man får sitta igenom hela programmet en gång innan de sänder live.
Vi satt nere vid scenen, men ska ärligt säga att man ser nog faktiskt bättre uppe på kullen än att trängas nere vid scenen. Det roligaste är faktiskt "pauskillen", är det samma som förra året är där ett bra hålligång som nästan är roligare än själva programmet Lycka till!
Toppen, vi tänkte vara där vid 8 så då borde det räcka. Tänkte chansa på en parkering där vid badet, ser ut som att det finns en på satellitbilderna.

Angående brobizzen får den delas "inom familjen", så det är nog helt upp till din kompis om hen kan tänka sig säga att du tillhör familjen om de kollar upp det.
Känns som vi skippar bron i år, hade bara tänkt en snabbvisit mest för att åka bron men det kan vi vara utan...

Tack! Har inte varit i Falsterbo sedan vi tävlade själva där 99-00 och då fanns det inga biljetter på nätet... Ska kolla huntingen och shoppa lite

Toppen, vi tänkte vara där vid 8 så då borde det räcka. Tänkte chansa på en parkering där vid badet, ser ut som att det finns en på satellitbilderna.
Det tar nog 30-40 min att promenera från Stora torg till VH, lite beroende på var i VH de spelar in..?

Edit: såg att det är vid Scaniabadet, ta bussen från Centralen då, Scaniabadet är så långt ut man kan komma nästintill.

Ang bra parkering så är Malmö fullt av P-hus som är bra. Kolla tiderna bara så att ni inte blir instängda om ni behöver bilen sent på kvällen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka