Beslutsångest!

J

Jempa77

Har sån beslutsångest, har fått ett erbjudande att hyra ett eget stall 7km hemifrån, står nu hos min mor 12km hemifrån, har det hur bra som helst, betalar ingen hyra för boxen, behöver varken ta in eller ut hästarna.

Det nya stallet får ja hyra för 1500kr i månaden, ska dela med en kompis (750) var, och sen ska ev hennes syster hyra in sej så då blir det ännu billigare.

På det nya stället har man tillgång till ridbana och sommartid tar dom dit tränare inom hopp, dressyr igång vecka. (det gamla stället får man rida på en gammal sne åker).

Har det ju skitbra hos mor men känner att vi inte kommer att kunna utvecklas när vi inte har tillgång till ridbana mm.

Det kommer ju att bli dyrare, fan det är så svårt, hur skulle ni ha gjort:confused:

Lite virrigt skrivet men :angel:

Sv: Beslutsångest!

Jag hade stått kvar hoss min morsa och lagt de pengarna som det skulle blivit dyrare att åka och träna för en tränare samt köra till nåt ridhus nån gång i veckan.

Jag hade stått kvar hoss min morsa och lagt de pengarna som det skulle blivit dyrare att åka och träna för en tränare samt köra till nåt ridhus nån gång i veckan.

Min häst är riktigt svårlastad, å känner att det skulle va skönt å stå på egna ben, är trots allt 30år:crazy:

Ja det är klart. Kanske man ska klippa navelsträngen nån gång;)
Skämt och sido. Nä du gör ju som du vill och det är ju en klar fördel att ha padock vid stallet. Min tanke var bara att hyra ett stall i hop med vänner kan innebära en del förslitningar på vänskapsbanden och leda till lite diskutioner. Själv hade jag nog då hellre inakorderat min häst på nåt lite större stall med bra tränings möjligheter eller kört i väg den och tränat.

På det nya stället måste ni sköta allting själva antar jag? Själva pengarna skulle jag nog inte tycka gjorde så stor skillnad, helt klart värt det om man har en ridbana som han bra underlag och så.
Lägger man däremot till alla fodringar osv. som du inte behöver fixa med nu så vet jag inte riktigt...

Svårt, det håller jag med dig om, men om ni skulle vara 3 st som delade på det så tycker jag nog att du ska testa! Förstår absolut att du vill kunna klara dig utan mor! ;)

På det nya stället måste ni sköta allting själva antar jag? Själva pengarna skulle jag nog inte tycka gjorde så stor skillnad, helt klart värt det om man har en ridbana som han bra underlag och så.
Lägger man däremot till alla fodringar osv. som du inte behöver fixa med nu så vet jag inte riktigt...

Svårt, det håller jag med dig om, men om ni skulle vara 3 st som delade på det så tycker jag nog att du ska testa! Förstår absolut att du vill kunna klara dig utan mor! ;)

Har nog nästan bestämt mej för eget stall, känns som att det skulle kännas bra med att stå på egna ben......Får dom fri tillgång på hö i hagen så behöver man ju bara släppa in och ut dom...och dey turas vi ju om med såklart!

Testa! Funkar det inte, så finns väl mamma alltid kvar?

En idé är ju att du hyr hela stallet och att du sedan hyr ut boxplatser till din kompis och hennes syster.
PÅ så vis vet du ju att det är du som har det sista ordet om ngt. skulle uppstå.
Son ngn. ovan sa att det kan innebära slitningar på vänskapen.
Man ska alltid vara sig själv närmst!:p

En idé är ju att du hyr hela stallet och att du sedan hyr ut boxplatser till din kompis och hennes syster.
PÅ så vis vet du ju att det är du som har det sista ordet om ngt. skulle uppstå.
Son ngn. ovan sa att det kan innebära slitningar på vänskapen.
Man ska alltid vara sig själv närmst!:p

Hon hade sin häst hos mor förut, men då jobbade vi ihop, umgicks jämt mm, och det blev väl lite väl mycket+ att både inte mådde så bra, så det blev väl lite slitningar det ska ja inte sticka under stolen med, hon flyttade sin häst till ett annat stall i hennes bardomsby, och trivs inte alls därav detta, vi har båda kommit fram att vi ska köra med öppna kort och att det skulle kunna bli skitbra och har verkligen pratat igenom detta ordentligt, ska skriva ett ordentligt kontrakt om va som gäller!

Det låter som om ni båda har tänkt igenom och vet hur ni vill ha det!
Tycker att ni ska prova och är stallet tillräkligt stort så kan man ju kanske få sin egna lilla hörna ända! Som tex. kanske dela av sadelkammaren med typ en halvvägg om den då är stor nog för detta!
Lycka till med allt!

Det låter som om ni båda har tänkt igenom och vet hur ni vill ha det!
Tycker att ni ska prova och är stallet tillräkligt stort så kan man ju kanske få sin egna lilla hörna ända! Som tex. kanske dela av sadelkammaren med typ en halvvägg om den då är stor nog för detta!
Lycka till med allt!

Har varit å kollat på stallet idag igen och det är ju så mysigt, har även pratat med grannbonden om bete och han hade en hage på en hektar som vi kunde få använda helt gratis:D som sommarbete.

Nu återstår bara att få tag på bonde nr 2 som är i spanien, han har tydligen mark han vill ha nån som betar av, så håll tummarna för att det finns kvar!! Han kommer hem på fredag!

tycker du ska testa. mamma finns ju alltid kvar:)

Liknande trådar

Träning hej! jag har ett stort eller litet problem!:crazy: har 3 hästar 2 hos min mor som hon sköteroch 1 där jag bor! ska flytta till så...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: saffran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama