Beslutsångest..

attempt

Trådstartare
Jag svarade på en annons ang en tränare som var utbildad inom western, så hon ska komma till mig den 18 maj. Jag har absolut ingen som helst aning vem det är, för hon är ingen känd tränare (som tex staffan nielsen) Men hon säger att hon är bra, och att hon har många års erfarenhet. Hon ska i allafall komma upp till mig.

Nu fick jag se på internet att en westernklubb i min närhet som jag har sökt medselmskap i har en clinic bara några dagar efter det att jag ska träna för tjejen från göteborg. Den här clinicen är med en väldigt känd tränare som jag beundrar starkt, och som jag vet är skitduktig.

Jag vet inte hur jag ska göra, jag har nog bara råd med det ena.. Jag har beslutsångest så jag vet inte vad jag ska ta mig till...
Vad skulle ni valt? Träningen för göteborgaren är ju privat så jag får ju mycket hjälp, med clinicen är lockande eftersom tränaren är så superduktg.. Lär man sig mycket på clinics?

Vad skulle ni valt?

Sv: Beslutsångest..

Hm, jag skulle nog faktiskt hoppa av privatträningen och åka på clinicen istället. Dels för att att jag tror du får större hjälp av riktigt bra, erkänt skicklig, tränare än vad du får av en som kanske inte har lika stor erfarenhet, och dels för att du kan ju bara flytta privatträningen.

Det är väl bara att ringa och säga att något annat dök upp, och att du gärna tar träningen några veckor senare istället. Det är nog lättare att boka om den tiden, än att hoppas på att ett tillfälle med en clinic med en tränare som du verkligen vill rida för kommer tillbaka...:) Jag tycker personligen att man lär sig riktigt mycket på clinics, men det beror ju på vilken tränare det är. Det blir ju mer koncentrerat med flera pass under en helg, och man kommer ofta ganska långt från första passet till det sista! :)

Tack! Du fick mig att tänka om, jag åker på clinicen! :) Någon mer kanske ska dit.. ska undvika namn,med det är den 20 maj i björnared...

Clinicen jag ska på är nog inte för nybörjare, tror ni jag kan vara med iallafall?..

Det går säkert alldeles utmärkt i alla fall! Dom flesta tränare brukar anpassa sånt där bra efter deltagarnas nivå. :) Kan du inte PM:a om vilken tränare o klubb det är fråga om, jag blir ju nyfiken ju! ;)

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 570
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: Monkie
·
Anläggning Aktuellt: ej tränande eller tävlande ekipage ska bestämma sig om stallplats. Vill egentligen mest skrutta i skogen men endast stall 2...
2
Svar
26
· Visningar
3 573
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar