Beslutsångest...

Bonde456

Trådstartare
Mitt Cortez sto ska semineras om i början av juni och jag har idetorka!?
Jag vill ha en hingst med mkt bra gångarter och ett plus är om han ger lite hoppanlag.Dessutom ska han lämna ädla avkommor då hon är lite grövre(men ext korrekt och väldigt högrest och lättriden)
Stoet själv är väldigt allround.
Några bra förslag på TAI??

Sv: Beslutsångest...

Bourbon gillar jag inte av nån anledning däremot har jag tittat och dregglat över Gränsbos nying Figaro.
Stravinsky är helt klart ett trevligt alternativ...

Vad är det mer än Cortez....

Hälsningar Helen

88:an ger ju bra gångarter, ädelhet och ridbarhet, men tyvärr sägs ju hans avkommor inte kunna hoppa :(

Jag har talat med både galoppfolk och ridhästfolk som säger att hans avkommor får gott temperament!

Tycker Figare är jättefin men tror inte har för mig han hade dåliga poäng i hoppning.

Menar du Figaro som godkändes i år så gav han ett väldigt sympatiskt intryck på mig, men jag minns inte hur han hoppade.

Även om jag är en förespråkare för svenska hingstar måste jag säga att jag blev imponerad av Majim G när jag såg honom på tävling.Placerade sig då i 1,30 hoppning och har placeringar i msv dressyr samt 43 poäng exteriört.
Långbent ganska ädel herre.Nackdel endast naturlig betäckning(Kalmar).

Figaro fick urkass poäng i hoppning, gick igenom på hans otr gångarter och ridbarhet.
Hoppningen var uppsutten tror jag ,och de sa nåt om det.

AMIRAL är morfar, därav mitt val av gångartshingst i år....Hennes föl hon fick nu(e. Quite easy) är mkt rörlig och korrekt.

Dessutom tycker jag att Figaro är "rolig" med Florestan blodet.,...
Är det nån som vet vad Camaro M lämnar??

Vi ska seminera vårt Cortez sto med Camaro M... enligt mig så bör han passa bra på dessa ston. kort,stark rygg, kanonhoppare, mkt bättre steg än vad poäng pekar på + att han är supercool i skallen, och ahns avkommor har visat sig vara mkt ridbara...

ancan skrev:
Vi ska seminera vårt Cortez sto med Camaro M... enligt mig så bör han passa bra på dessa ston. kort,stark rygg, kanonhoppare, mkt bättre steg än vad poäng pekar på + att han är supercool i skallen, och ahns avkommor har visat sig vara mkt ridbara...

Har du inte blandat ihop Camaro M med någon annan, har bara hört exakt motsatsen om temperamentet alltså att avkommerna inte har varit så roliga i temperamentet utan stressade, prilliga och ganska fega. :confused: Dessutom har amtliga av de avkommer jag sett efter honom haft ganska lång rygg med ett ganska vekt ländparti, kan säga att jag har helt klart blivet besviken när jag sett hans avkommer hade stora förväntningar efter det goda resultatet på 3-års första årskullen. Sett en del löshoppa bra men tyvärr faktiskt inte sett en enda hoppa bra uppsuttet utan man får känslan att de inte har någon kraft i rygg/rumpa kan ju vara att de är sena och att det kommer men sett exakt samma sak hos mer än en så det verkar komma från hingsten och detta har även gått igenom i galoppen som inte heller varit någon höjdare utan ganska struttiga bak.
Nu är de som sagt inte så gamla än så det kan ju ändra sig men av det jag sett hittills så är jag inte så imponerad.

Usch...inte camoro M alltså...såg dessa avkommor framför mig, jag har inte sett några själv i verkligheten...Jag är så rädd bara att jag i brist på ideer väljer QE igen eftersom att det blev så bra. Jag vill annars inte ta en Flyinge hingst i år(speciellt inte massproducerad)

Läste i ridsport om Elise fredrikssons nya Tuthanchamon. Någon som har sett honom ?(undrar om han bara var 3 år)
Jag är väldigt förtjust i svenskt...och han är e Chapman.
Om man ska pröva nåt helt grönt alltså.
Saigon då?? har nån sett hans avkommor (han har ju Ceylon där bak som är min kärlek..)

D kanske skal titta på Hermes, den som blev godkänd nu i vintras, efter Rambo, den var först och främst en dressyrtalang, men hoppade hyggligt också.

Annars gillar jag Acacio som ger ganska lätta avkommor många på treårs blir Diplom och klass 1 i både gångarter och hopp, även om han egentligen är mest hoppinriktad.

Jag tyckte att Tutanchamon gjorde ett väldigt sympatiskt intryck under bruksprovet! Både vad gäller rörelser, exteriör och temperament. Sen stämmer det att han bara är tre år. Personligen skulle jag inte våga chansa med en oprövad hingst, men någon måste ju göra det också ;)

Och Ceylon i stammen är ju aldrig fel! Har du förresten kollat på Master?

Har en granne som har en Camaro M avkomma.
Mycket maffig 2 åring.Grå skimmel 170 manken
Mycket trvlig . Inte något feg tvärt om frammåt.

Vi har en Camaro M avkomma i stallet (3 år) och där är det absolut inget fel på temperamentet. Den är hur snäll och cool som helst. Hoppar kanon i löshoppningen gör den också och rör sig trevligt. Ganska kort modell men har tyvärr rätt fult och stort huvud...

Görel skrev:
Jag tyckte att Tutanchamon gjorde ett väldigt sympatiskt intryck under bruksprovet! Både vad gäller rörelser, exteriör och temperament. Sen stämmer det att han bara är tre år. Personligen skulle jag inte våga chansa med en oprövad hingst, men någon måste ju göra det också ;)

Och Ceylon i stammen är ju aldrig fel! Har du förresten kollat på Master?

Om jag har...men han står väl i danmark nu?! och vi bor en bit upp i landet.
aNNARS hade jag inte tvekat att pröva honom på henne. Måste undersöka lite. Tror att han står på york.
Hade ett tag funderingar på figaros pappa Friendship(oxå på York) men han är rätt maffig (även om han lämnat lätt så kan det ju bero på stoet.)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 375
Avel Klurar lite Vill ha en FT-avkomma, har ett sto med toppstam inom hopp, men hon är väldigt liten. Vill ha en hingst som ger stort, om det...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: sorbifolia
·
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka