Beslutsångest

Nougat

Trådstartare
Hejsan! :)

Hoppas att någon här inne på Buke kan hjälpa mig lite med att bestämma vilken av mina 2 uppfödningar jag ska behålla.

1-åringen, SWB e. Warsteiner, är trevlig,social, orädd och kommer att bli en lagom hög ridhäst som vuxen, trevliga gångarter spec.galoppen är i uppförsbacke.

Stoföl född i år, pappan är Ridponny, hittills en charmig liten dam med personlighet och vilja, rör sig trevligt, osäker på hur hög hon kommer bli dvs.om hon växer över ponny-mått. Kommer att kunna gå i avel.

Mitt dilemma är att jag både gillar ridning och avel :arghh:.
1-åringen kommer säkert att bli en bra tävlingshäst och kompis samt bra höjd för mig, men kan ej gå i avel. Dessutom är han lite extra spec.iom.att han är första egna uppfödningen.

stofölet, kan gå i avel, men osäker på om hon kommer bli för liten för mig.

Hjälp mig spåna! :bow:
 
Sv: Beslutsångest

Jag hade annonserat ut båda och sett vad för typ av spekulanter jag fått, under tiden hade jag försökt bilda mig en starkare magkänsla för vilken häst som passar mig bäst att ha kvar. Sedan hade jag sålt där det kändes bäst, ett sådant beslut mognar ofta fram.
 
Sv: Beslutsångest

Säger lite som föregående. Som marknaden är idag får du kanske mer till vilken du kan få köpare till mer än vilken du ska behålla. Så annonsera ut bägge och se vilken av dom det finns intresse för bland köparna.
 
Sv: Beslutsångest

Sälj båda och köp ett lagom stort sto;) På det sättet kan du både äta kakan och ha den kvar.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 669
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 464
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 571
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp