U
Ulrica
Jag har nu tagit BESLUTET. Jag skall låta min gamla häst få somna in. Han har haft ehrlicia som inte vill ge med sig samt världens skummaste kast med huvudet. Min vet. sa att han aldrig har sett något liknande ( och han har varit med om det mesta) men trodde att det kan tyda på en hjärnskada eller nervskada kanske även psykiskt besvär. Visst, han kan kanske leva i 3-4 år till ( är 18 nu) men vad är det för liv? Stå i en hage och slänga med huvudet så han håller på att fara omkull, vara stel och stapplig och bara ha utfodringarna att se fram mot. Nej tack! Jag vill att han skall ha ett värdigt slut.
Men hur funkar allt praktiskt? Skall skicka in papper till försäkringsbolaget men vad händer sen? Fixar man själv att de kommer ut och tar bort honom? Vart ringar man? Vad kostar det? Är det långt väntetid? Går alla avlivare med på att ta livet på plats? Har aldrig varit med om detta, behöver vägledning...
Men hur funkar allt praktiskt? Skall skicka in papper till försäkringsbolaget men vad händer sen? Fixar man själv att de kommer ut och tar bort honom? Vart ringar man? Vad kostar det? Är det långt väntetid? Går alla avlivare med på att ta livet på plats? Har aldrig varit med om detta, behöver vägledning...