Besiktning

E

Ebbs

Hej allihopa!
Var besiktigade ni era hästar och vad kan ni rekommendera för ställe?
Jag har besiktigat 2 hästar och ingen av dem har gått igenom. Nyligen fick jag höra att det stället böjer hästarna halta så jag letar efter ett nytt ställe.
Tacksam för svar

Sv: Besiktning

det är ju svårt att säga när man inte vet vart du bor. tycker fenomenet "böja hästarna halta" hörs allt oftare och det gör mig lite orolig. jag personligen är inget fan av böjprov bla eftersom man kan böja hästarna halta...

sök efter hästkliniker i närheten av där du bor, eller sök på kliniker här på buke så kanske du hittar något

Sv: Besiktning

jag vet inte faktiskt men har varit med om att veterinären som gjorde böjprov böjde min häst så pass mycket att hon slet loss ett muskelfäste...:crazy: han hade visat 1 gradig hälta på vänseter bak .. vilade och sen kom en annan veterinär och böjde.. då hördes ett obehagligt ljud och hästen ville inte stödja på bennet.. när jag vet.beskitiga mina hästar åker jag till klinik och får bennen röngade.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
447
Senast: Mearas
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
403
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10