Berner sennenhund

K

karro309

Hej jag har funderat en hel del på hundrasen
Berner Sennenhund och skulle nu behöva lite fakta om rasen, användningsområde o.s.v
Och hur e dom...???
Har sedan tidigare en Dvärg pincher på drygt 1 år
Skika mig så mycket fakta om Berner Sennenhund som möjligt

Tack på förhand
:bump: :bow:

Sv: Berner sennenhund

Jag har precis köpt en blandrasvalp där pappan var Berner Sennen och mamman New Foundland.
Vi valde den blandningen för att vi tyckte att båda rasernas temperament passade oss. Vad jag har lärt mig är de lojala, vänliga och kräver inte så mycket stimulans som tex en schäfer för att må bra.
Det är vår första hund och alla vi träffat på har varit positivt inställda till vårt val.
Har dock hört att Berner Sennen har vissa hälsoproblem men har aldrig fått det bekräftat.
Vår lille Enzo är helt underbar men han är ju bara valp än så länge. Alla Berner Sennen jag har träffat har varit lugna och snälla.
Kram

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 116
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 383
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 414
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har idag en hund på ca 2 år, en terrier brasileiro (tik). I framtiden skulle jag vilja ha två hundar och har tänkt mycket på...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama