Berätta om er!

Sv: Berätta om er!

Vart kommer ni ifrån, hur gamla, hur många barn/ålder?
Jag kommer ifrån Tibro/skövde egentligen. Jag är 27 år och har en dotter som är 5 år.

Hur funkar det med hästlivet? Red när jag var yngre men inget nu. Hästkraften har gått över till bilar.

Har det smittat av sig på barnen? ;-)Nej, bilar som gäller hehe

Mvh
 
Sv: Berätta om er!

Jag är 30 år och bor på en liten gård utanför den lilla staden Nybro i Småland. Jag har en pojk som snart är 10 månader (den 27:e).

Jag har en stor halvblodsvalack som är 17 år och ett russ på 5 år (oinriden). Russet har jag som sällskapshäst då han har en skada på benet sen han var föl. Tänkte att vi ska rida in honom och se om han håller för lite lättare promenadridning. Det är ju svårt att se än om William är intresserad av hästarna, så det kan ju vara en bra början att rida lite på russet så får man se sen hur det utvecklas.

Tja, nuförtiden går hästarna tyvärr mest och "dräller" i hagen då jag har svårt att få tid till att rida, men tanken är att jag ska försöka komma ut och rida någon gång i veckan i alla fall...
 
Sv: Berätta om er!

Jag är *räknar efter* 35, och har två döttrar. Den äldsta är snart fem, den yngsta är sex månader.
Vi (min man o jag) har *räknar igen* 16 hästar, varav en nyfödd, plus tre föl till på väg. En av hästarna är äldsta dotterns B-ponny, en är min ridhäst. Övriga är travhästar i varierande åldrar.
Dottern (den äldsta alltså), är allvarligt miljöskadad, och leker med sina leksakshästar dagligen, rider så ofta hon får, och är självklart med på alla fölningar sedan hon var två.

Vi bor i småland, en bit från Växjö.
 
Sv: Berätta om er!

Jag är 30 år och bor i Eskilstuna med min sambo som har två barn sedan tidigare och vi väntar nu vårat första gemensamma inom kort. Vi bor här med 3 katter och bonusarna varannan vecka.
Själv slutade jag med hästar när jag sålde min häst Brisse för 2 år sedan, ena bonusen gillar hästar och rider 1 gång i veckan.
 
Sv: Berätta om er!

Vart kommer ni ifrån, hur gamla, hur många barn/ålder?
Är Skåning från början men bor på Island sedan 10 år tillbaka. 29 år och har ett barn som blir 3 år i sommar.

Hur funkar det med hästlivet?
Bra. Har bara en häst själv just nu och 1-2 på inridning. Men det finns 10 i stallet som jag har fri tillgång till. Jag är i stallet mellan 3 och 5 dagar i veckan. Hade jag varit tvungen att sköta stallet alla dagar hade jag aldrig fått ihop vardagslivet.

Har det smittat av sig på barnen?
Ja. Lillen ser inget annat än hästar (och en och annan grävmaskin). Han kan namnet på alla hästarna och talar om för pappa när han sätter in hästarna på fel platser i stallet. Hoppas verkligen att hästintresset håller i sig.
 
Sv: Berätta om er!

Jag är 26 år, fyller 27 i december. Bor i Sunne i Värmland sedan 11 år tillbaka. Kommer ursprungligen från en liten håla utanför Östersund.
Delar en 3:a med sambon, sonen Erik 2,5 månad, hunden Zingo och katten Lucia. Har också ett varmblodssto som fyller 19 i år och som varit min ögonsten i 13 år. Just nu står hon uppstallad med fullservice och blir pysslad och riden av en jättegullig tjej. Ska väl snart ta och börja våga kravla mig upp en sväng jag också.. senaste gången jag red var jag gravid i v. 28 så nu börjar det dra i ridtarmen! :laugh: Men det är väldigt skönt att inte behöva slava i stallet just för tillfället, vill mest gosa med lillpojken. ;)
Hoppas väl på att Erik och eventuella syskon kommer att bli djurintresserade. Vi är på jakt efter en hästgård och får vi tag på en sån så blir väl umgänget med hästar en naturlig del av deras vardag.
 
Sv: Berätta om er!

Jag blir 31 i sommar och bor på en liten gård söder om Södertälje med min sambo och vår 11 månader gamla son.
Jag har 2 egna hästar (en shettis och ett halvblod) och en inhyrd. Hästlivet fungerar ok. Rider nästan varje dag och hopptränar regelbundet.
Om sonen gillar hästar... :laugh: jo, han skiner som en sol när han ser dem och än så länge är han road av att titta när mamma rider, men det kan nog ändra sig :rofl:
 
Sv: Berätta om er!

28 år, ensamstående med två barn 8 och 5,5år. Båda rider på ridskola, jag med samt har medryttar häst.
Båda älskar det och jag har lovat dem egen häst om ett tag då de är lite äldre. (vill inget hellre än att bli ponny mamma :-) )
 
Sv: Berätta om er!

Vart kommer ni ifrån? Bor i Salbohed (norra Västmanland) men är född i Västerås.

Hur gammal? Blir 43 i sommar.

Hur många barn/ålder? Fyra döttrar som blir/är 20, 18, 16 och 10 samt en son som blev 12 i måndags!

Hur funkar det med hästlivet? Sköter "marktjänsten" i stallet där vi har två hästar, en d-ponny och ett halvblod, 23 och 24 år gamla! Red som barn och tonåring, uppehåll x antal år tills yngsta var ett år då jag började rida regelbundet igen. Höll i sig några år men nu förekommer det MYCKET oregelbundet och sällan att jag tar mig en ridtur, jag har blivit så feg...men vill gärna!

Har det smittat av sig på barnen? De tre äldsta red alla när de var yngre, nu är det bara 16-åringen som rider regelbundet. Yngsta dottern har ridit regelbundet och vi kommer att ta upp det igen nu när sommaren kommer. Sonen har ridit men är inte så intresserad längre! 18-åringen kan ta sig en ridtur ibland, liksom 20 åringen när hon är hemma och hälsar på.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Berätta om er!

Jag är 26, blir 27 i December och bor ute i skogen mellan Uddevalla och Vänersborg tillsammans med sambo, dotter, häst, hund och katt.
Dottern är 6 veckor idag så det är aningens tidigt att veta om hon ärvt hästintresset.
Hästen är en 7 årig kallblodstravare. Jag har börjat komma igång med ridning/körning nu efter att ha hållt upp några månader men känner att tiden inte räcker till för att hålla henne i form just nu så körningen hamnar nog på is tills vidare, det får räcka med att lufsa i skogen ett tag.
Jag har även en shettis på foder som jag ska testa att köra in till sommaren för visst finns ändå förhoppningen att bli ponnymorsa...:p
 
Sv: Berätta om er!

Vart kommer ni ifrån?
Jag är född och uppvuxen i Norrköping, och har sedan i tur och ordning bott i Karlsborg, Mariestad och nuförtiden bor jag ca 2 mil norr om Älmhult.

Hur gamla?
Fyller 31 nästa månad

Hur många barn/ålder?
Har en dotter som fyller 2 på fredag, och en bebis i magen som skulle kommit i måndags.

Hur funkar det med hästlivet?
Sålde min sista häst när jag väntade min dotter (nyinriden unghäst med kapacitet som jag ville att den skulle bli tillvaratagen istället för att han bara skulle stå i hagen). Planerar att försöka hitta någon passande häst igen om något år, har abstinens så det skriker om det...


Har det smittat av sig på barnen?
Hoppas det, har sagt till min man att den dagen dottern säger att hon vill ha en häst så kommer hennes mamma köpa en på stört...:D
 
Sv: Berätta om er!

*kl*

Jag är 32, kommer från Dalarna från början, strax norr om Borlänge men bor nu ca 6 mil söder om Göteborg med min sambo, vår 8-månaders son och katten Tarzan.

Inackorderad i ett stall 4km från vårt hem står min arabtant som jag älskat, förbannat, gråtit över o älskat ännu mer i närmare 14 år, hon blir 18 år nu till sommaren.
Jag rider 3-5 dgr/vecka, tanten har efter skada återhämtat sej (stod halt i 1½ år, började motionerades lugnt o sparsamt och har varit hältfri i drygt ett år :laugh::banana:) och vi har börjat träna för en ny tränare med inriktning mot centrerad ridning och får HalleLuja-moments av denna underbara tränare :bump:

Sonen är med i stallet varje dag så van vid hästar, katter o hundar är han men inte mer än så länge. Det vore roligt om han intresserar sej lite i hästeriet i framtiden :) Då får jag övertala pappa att vi nog måste minsann skaffa oss en liten welsh... :angel:
 
Sv: Berätta om er!

Mitt namn är Linnea är 19år och bor utanför Luleå på en hästgård.

Jag & min pojkvän har en dotter som är snart 1½år

Hästlivet funkar lika bra nu som innan, vi har fyra hästar tillsammans hemma på gården (jag, lillasyster & min mamma) Jag tränar & tävlar en av dom*

Hon är ju väldigt liten men "gnäggar" åt hästar & hundar *hehe*
Men jag hoppas ju att hon blir en liten hopp/dressyr ryttare ;D
 
Sv: Berätta om er!

Är 25 år och kommer från Örebro men bor sen några år tillbaka med min sambo fleeera mil från stan :p Vi har en dotter på tre månader, hund och mitt hbl på fyra år. Red halva graviditeten och har nu börjat komma igång igen. Har en underbar medryttare som rider tre dagar i veckan. Lillan är oftast med till stallet så jag hoppas hon smittas :D
 
Sv: Berätta om er!

hej!

jag ar 30 ar bor i puerto banus ( marbella) har pojvan som jag bor med...
har ett dressyrsto som jag inte kan rida for att jag ar gravid i attonde mandaden...men sa fort babis kommit ut sa kommer jag satta igang igen...:laugh:
men har varldens basta medryttare som aker och rider,ett par ganger i veckan....:love:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vad har ni för stol? Hur gamla är era barn? Om ni vänt framåt, när vände ni?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 828
Senast: Amha
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 357
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
785
Senast: turbofling
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 294
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp