Berätta om er!

T

Tonx

Vilka är ni?
Vart kommer ni ifrån, hur gamla, hur många barn/ålder?
Hur funkar det med hästlivet?
Har det smittat av sig på barnen? ;-)

:p
 
Sv: Berätta om er!

Jag är då 24 år gammal. Kommer ursprungligen från Göteborg, men bor en bit utanför.

Hästliv har jag inget, så det kan nog inte smitta av sig så värst mycket på min son. :p
 
Sv: Berätta om er!

Kan ju berätta om mig.
22 år från sundsvall, två skitungar. (2,5 år och 2 månader).
Stora gillar hästar och rider shettis. ;-)
Själv så har jag haft en hästsvacka (diverse anledningar) men är på väg tillbaka ;-)
 
Sv: Berätta om er!

Vilka är ni?
Vart kommer ni ifrån, hur gamla, hur många barn/ålder?
Hur funkar det med hästlivet?
Har det smittat av sig på barnen? ;-)

:p

28 år från Skärblacka utanför Norrköping (eller njae..kommer från Strängnäs, men bor här sedan 7år).
2 barn, 1 pojke 5år 1 flicka 3,5år.
Båda gillar hästar & rider ibland på bekantas shettisar och ett russ i stallet.
För mig funkar det hyfsat att ha häst. Är just nu hästlös men min häst kommer hem om 1 månad. Kommer nog att försöka hitta medryttare då..
 
Sv: Berätta om er!

Jag är 25, har 2 barn. Den äldsta är strax över 2 och den yngsta 10 månader. Häst har jag, men inget hästliv just nu. Han står mest och äter, medan jag letar som en galning efter någon som vill rida honom. :crazy:
 
Sv: Berätta om er!

Jag fyller 21 i juni och har snart två barn. Har bf den 19:e maj och har en son på precis fyllda ett år. Bebisen i magen är en pojke det med.

Något hästintresse har väl inte uppstått än precis... ;) Men han älskar djur och tyckte det var kul att rida igår. Men jag håller tummarna att han kommer gilla hästar. Har ju en maxad b-ponny så häst finns till mina pojkar om det är så.

Jag har precis fått tillbaka hästen från fodervärden. Har inte ridit något än, då jag är gravid och bara LITE för tung nu... :angel: Men jag är i stallet en tre timmar varje dag.
 
Sv: Berätta om er!

33 ar, kommer fran Stockholm men bor i England sedan 1999. Tva barn, en hast (och en hund, tva katter och en make :p). Barnen ar bara 3 manader sa de har inget hastintresse an sa lange :D
Men jag rider 4-5 ggr/vecka och tavlar som vanligt, fast da ar hasten uppstallad pa fullskotsel med ridning plus att jag har en medryttare 2-3 dagar/vecka - hon ar aven sa snall att hon kommer och passar barnen medans jag rider :love:
Sa pallen ar i battre kondition an nagonsin!
 
Sv: Berätta om er!

Jag fyller 21 i juni och har snart två barn. Har bf den 19:e maj och har en son på precis fyllda ett år. Bebisen i magen är en pojke det med.

Något hästintresse har väl inte uppstått än precis... ;) Men han älskar djur och tyckte det var kul att rida igår. Men jag håller tummarna att han kommer gilla hästar. Har ju en maxad b-ponny så häst finns till mina pojkar om det är så.

Jag har precis fått tillbaka hästen från fodervärden. Har inte ridit något än, då jag är gravid och bara LITE för tung nu... :angel: Men jag är i stallet en tre timmar varje dag.

Glömde ju bor i tomelilla.
 
Sv: Berätta om er!

Jag är 35 år, jag har en dotter som är 16 år och en son som är 18 år.
Jag och dottern delar hästintresset, min son red fram till han var 11 sedan var det annat som var roligare.

jag har en islandskorsning och min dotter har en arab vi har dem hemma och vi hjälps åt.

Jag är en "ombörjare" jag slutade rida när jag var runt 16 år och började igen när jag var 25.
 
Sv: Berätta om er!

Bor en bit utanför Östersund, är 32 år. Har en son på drygt 6 månader och en bebbe till i magen som är beräknad att titta ut om knappt 6 månader. :D Kommer alltså att bli 1 år mellan våra barn.

Har 3 hästar, en fjording på 26 år, en shettis på 4 år och en korsning (hbl/vbl) på 4 år, sistnämnda är en egen uppfödning. :) Hästar är mitt stora intresse & har alltid varit, ett krav till min sambo innan vi skaffade barn var att jag skulle kunna fortsätta med hästeriet även när vi blivit föräldrar.

Sonen är ju lite för liten ännu för att veta om han kommer & bli hästintresserad eller ej, men jag hoppas ju såklart på det, eller iaf att någon av dom kommer & bli det. Shettisen står ju & väntar på att få bli riden. :D
 
Sv: Berätta om er!

25 år gammal (26 i år)
Kommer ifrån Göteborg men flyttade därifrån för *tänker* 7 år sedan. Bor nu i Vargön med sambo och en son på 14 månader.
Har 2 hästar (eller 2 halva), 2 stycken shettisar. Mor och son (26 och 3 år gamla). Stoet är ut på foder och hingsten funderar jag fram och tillbaka på att sälja. Just nu tillbaka;)

Jason (sonen) älskar att vara med i stallet. Hästar e lajbans, men han tycker det är lika roligt att vara med pappa som håller på med dragracing i garaget. Blir en härlig blandning av hästkrafter tror jag.:D
 
Sv: Berätta om er!

Jag är 29 år och bor i Stockholm, flyttade hit från Umeå förra året. Sambo och "styvmamma" till en 5-åring som han har delad vårdnad om, dvs sonen bor här varannan vecka. Nu gravid med mitt första barn! :laugh: Ej hästaktiv längre, men vi har två hundar (whippets).
 
Sv: Berätta om er!

Jag bor i Vilhelmina, som är en liten håla uppe i norrland.
Jag är 20 år, fyller 21 i sommar och bor tillsammans med min sambo som är 35.
Vi har en dotter som heter Nikki och som föddes den 15 mars, alltså är hon snart 6 veckor.
Vet inte ännu om hon kommer att bli intresserad av hästar, men hon följer då med till stallet varje dag även om hon mest sover när vi är där :D
Jag har en häst men jag hoppas ju att det blir en ponny i framtiden också :banana:
 
Sv: Berätta om er!

Jag bor utanför Björklinge norr om Uppsala men har precis köpt hus utanför Örbyhus mellan Gävle och Uppsala. Kommer ursprungligen från Åkersberga.

Jag och min sambo är båda 22 år, har en son född 22 oktober -07 så han blir 6 månader idag :bump:

Hästen har jag utlånad på foder sen 4 mån tillbaka då hon inte passar med barn, hon kräver mer varierande och hård ridning än jag kan ge henne som får anpassa ridningen efter Rasmus. Men har kompisa med hästar jag får rida på. Planen är att ta hem henne efter sommaren :bump:

Jag hoppas på att han bli intresserad av dragracing mer än hästar ;)
 
Sv: Berätta om er!

Vilka är ni?
Vart kommer ni ifrån, hur gamla, hur många barn/ålder?
Hur funkar det med hästlivet?
Har det smittat av sig på barnen? ;-)

:p

Jag är 25år kommer från Göteborg men bor i Surahammar med sambo på 36år och son på 6år.

Hästarna står just nu kvar hos mamma (utanför göteborg) så dom träffar jag varannan helg men i sommar flyttar 1 eller 2 upp till mej.

Sonen rider han med och har gjort det sen han var 2år, även sambon rider med oss ut ibland.
 
Sv: Berätta om er!

vad roligt det är att läsa om alla!

jag är 27, kommer från malmö men bor mitt ute i ingenstans i mitten av irland sen 3 år tillbaka med sambon 39. han har en bortskämd (;)) dotter sen tidigare och tillsammans har vi Sam, 4 månader nästa vecka. vi bor i ett mobile home eftersom vi bygger hus och det börjar bli jävligt trångt men huset är snart klart.
har 2 egna hästar fast en är fölmärr och den andra oinriden, så jag rider min kompis 5åring, som ska bli OS-stjärna när hon lärt seh hoppa :p
sam gar suttit på 5-åringen två gånger än så länge men har inte uttryckt någon speciell lycka över det. :D
 
Sv: Berätta om er!

Vilka är ni?
Vart kommer ni ifrån, hur gamla, hur många barn/ålder?
Hur funkar det med hästlivet?
Har det smittat av sig på barnen? ;-)

:p

jag är nästan 30 år gammal och bor en bit utanför pajala, jag har tre barn älsta flickan är 10 mellan 9 och yngsta 3 år
jag har tre hästa och det funkar jätte fint med hästlivet och tjejeran deltar aktivt i livet kring hästarna

dom älder flickorna har sin :love: shettis som dom rider i storsett varje dag, shettisen ska säljas till sommaren och flickorna ska få sig en ponny

yngsta flickan rider jätte gärna men gillar mer stallpysslet
 
Sv: Berätta om er!

Snart 30, från stockholmsförort.
3 barn, 6 & 5 år, samt 3 mån. 5 egna hästar och 3 inhyrda.
Hästeriet funkar bra. Rider mellan 1-3 hästar/dag. Barnen är tyvärr inte intresserade...:(
 
Sv: Berätta om er!

Jag är 31 och bor i norra stockholm :bump:

Har 2 hästar (inackorderade), 2 katter, 1 sambo och 1 barn.
Min bebis är 3 veckor och självklart hästintresserad :angel: Min sambo projekterade shettis redan när hon låg i magen :D Så vi hoppas iallafall !

Intresset smittade iallafall av sig på min sambo när vi träffades, så han började rida - och köpte häst - vid 35 års ålder :D. Nu har vi alltså varsin.
Foglossningen tvingade mig från riduppehåll, så hästarna går mest och blir feta just nu. Ska försöka ta ikapp lite ridning nu i sommar!
Eftersom jag och min sambo delar hästintresset så kommer vi åka ut hela familjen, och den ena får passa barn när den andra rider :D Har goda förhoppningar om att det kommer gå bra !
 
Sv: Berätta om er!

30 i till vinter. Bor i Småland, men kommer från Sthlm. Har två barn, 2 år och 4 v. Har två hästar, en oriden treåring och min gamla tävlingshäst. Har inte kommit igång med ridningen ännu. Bäckenet är skräp sen sista förlossningen. Men hoppas komma upp i veckan.

Barnen (läs 2-åringen) tycker djur är skoj, om hästar är en favorit vet jag inte ;). Har inte ridit något ännu. Har inga lämpliga hästar i närheten. Hon tycker dock att det är kul att vara med i stallet och "hjälpa till" och mocka och så.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vad har ni för stol? Hur gamla är era barn? Om ni vänt framåt, när vände ni?
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 828
Senast: Amha
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 357
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
785
Senast: turbofling
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 294
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp