beöver eran hjälp

zilla

Trådstartare
:) Om tävlingen börjar 9 .måste jag vara där till 8 då??Det är ingen veterinär bes. Och jag startar så jag behöver inte rida fram innan tävlingarna har börjat.Och sen kommer man bara kunna hoppa fram i collectingring.

Sv: beöver eran hjälp

Nej, du behöver inte vara där klockan 8. Du måste dock anmäla hm... Tror att det är en timme innan du ska starta. Äshc, hur var det där igen! Men spec på dressyr så kommer vi aldrig dit innan klassen börjar...

hade jag tävlat hade jag varit där till tjugo, kvart i 9. Bara precis så man hinner gå banan innan tävlingen startar, så det beror ju på hur mycket tid du behöver innan du ska gå banan och så... men till 8 behöver du inte vara där.

Kissing Spine skrev:
Du måste dock anmäla hm... Tror att det är en timme innan du ska starta.

Nej, det behöver man inte alls. I hoppningen är man startanmäld automatiskt numera om det inte står något annat i proppen.

jag skulle åxå satsa på å va där ca kvart i nio, då hinner man gå banan, de e ju de enda man behöver göra innan de börjar....

okej, men måste man inte anmäla på plats också? För jag får ju inte starta om jag inte har betalat, eller?

jomen de kan du väl göra när du har gått banan.........

Nej, man anmäler inte på plats längre. Inte om det uttryckligen står i proppen. Oftast betaler man via pg. Det enda du ska göra i sekretariatet är att visa licenser och vaccination och det gör man när man vill innan första start.

fast de flesta kräver att man visar vacc.intyg innan man lastar av hästen....

Japp, du måste visa vaccinationsintyg. Står i TR om de inte har ändrat...
Okej, det var typ. så jag menade :) Att man måste visa vacc intyg och så...

Ska kunna visa vaccinationsintyg står det faktiskt i TR. Det är sällan här nere som arrangören kräver vaccinationsintyg numera. På regionala-nationella tävlingar visar man vanligtvis vid veterinärkollen, inte i sekretariatet.

Att man inte får lasta av utan att ha visat vaccinationsintyg försvann i förra TR.

på alla tävlingar jag har vart på har de tittat på vacc.intyg i sekretariatet.......däremot har inte vet tittat på de.....

Att visa intyget är nog olika beroende var man bor.

Här i Skåne brukar det var stickprov på vaccin intyget.
Tex alla med jämt häst nr skall vissa. Eller vid anmodan.

Annars blir det lång kö till sekriteriatet när det kan var 100 starter i en klass.

Det brukar väl framgå av ryttarmeddelandet hur klubben vill ha det, antingen står det "uppvisas innan start" och då får man snällt ställa sig i kön :smirk: eller "uppvisas under dagen" och då kan man ju ta det när det passar en.

Kissing Spine skrev:
okej, men måste man inte anmäla på plats också? För jag får ju inte starta om jag inte har betalat, eller?

om de kräver betalning innan din första start, så måste du betala innan första start, men för det betyder det ju inte att du måste betala och vissa intyg innan första starten för dagen.... det kan man gott och väl göra efter man har gått banan om man har tid för det.

Sparkling skrev:
Det brukar väl framgå av ryttarmeddelandet hur klubben vill ha det, antingen står det "uppvisas innan start" och då får man snällt ställa sig i kön :smirk: eller "uppvisas under dagen" och då kan man ju ta det när det passar en.

Även om det står i ryttarmeddelandet så är det sällan dom frågar, möjligvis att dom frågar på lokal och klubbtävlingar men på större tävlingar sker det sällan :smirk:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka