Benskyddsdags

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 886
T

Tican

Som skyddar bra, ger lite stöd och inte ser ut som stryk? När man inte orkar linda liksom. Runtom, till en D-ponny som brukar ha ponny eller cob-storlek.

Sv: Benskyddsdags

Skydd från Professional Choiche:

Bild-1118.jpg

Nortons senskydd fram och kotskydd bak är suveräna, hållbara och passar bra. Dessutom prisvärda! Gav 400 kr för skydden fram och bak :)

Var hittar man dom? :)

cactuspower: jag vet, vill ha! men hittar bara för stora storlekar. :/

Okej... trist :(

Mark Todd har jättefina skydd, typ "dressyrskydd" som finns i svart, brunt och vitt.
Vet dock ej vad det är för stl. på dessa mer än full. Kostar 350:-/paret i alla fall, eller om det är 330:- paret.. finns att köpa hos Bidermans. Har ledat som bara den efter bild på nätet av dessa, men hittar inte nånstanns!!

H***S har liknade fast svart. Bra kvalite och storlekar från xs och upp till L. Min stora häst har st S eller M. Medan b-ponnys kan ha XS-S.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 001
Senast: ako
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025