C

cinnas

Vad använder ni för beskydd när ni tränar? Fördelar? Några nackdelar?

Själv kör jag med neoprenpad och elastiska lindor, men funderar starkt på skydd modell Prof. Choice SMBII. Erfarenheter av dessa?

Sv: Benskydd?

jag använder prof. choise. va nera och gjorde min apu på ett western stall nere i båstad. och de använde dessa. jag köpte ett par av dem sen har jag inte kunnat annvända några andra.
annie

*putt*

Ingen som vill dela med sig av sina erfarenheter:confused: :cry:

Eller använder ni inte benskydd era slarvmajor:devil:

prof. choise är outstanding, jag ÄLSKAR dom! Dom är värda varenda krona passform + kvalitet! :love:

Vad använder ni för beskydd när ni tränar? Fördelar? Några nackdelar?

Själv kör jag med neoprenpad och elastiska lindor, men funderar starkt på skydd modell Prof. Choice SMBII. Erfarenheter av dessa?

Jag tycker absolut att prof choice är värd varenda krona. Men skall du köpa några tycker jag du skall satsa på elite skydden. Sitter verkligen som ett smäck (dom nästan "suger" fast) och jag upplever dom inte lika klumpiga som smbII (fast dom är också bra).

*putt*

Ingen som vill dela med sig av sina erfarenheter:confused: :cry:

Eller använder ni inte benskydd era slarvmajor:devil:

Inte än faktiskt...hästen är bara tre år och har inte börjat med de avancerade övningarna än...är dessutom oskodd;). Faktum är att jag för rätt många år sen köpte heltäckande benskydd från Börjes och hyresgästen köpte dyra märket från en större westernbutik på nätet...och det var bara skräp så hon lånade mina. Detta var för ca 5-6 år sen och det roliga är att mina håller än:eek: ...:D

prof choice, samma i tre år nu, både fram o bak.:banana:
bellboots ibland när jag vill försöka få fart på spinn. Annars bara långsam spinn

Nää, har inte haft så stora behov av benskydd. Jag äger några par och kommer väl att använda dem när bäbis blir så stor att han ska börja med lite mer avancerade övningar. Har ett par prof choice som ligger i förpackningen än ;)

Prof Choice helslutna fram pluss Prof Choice boots, hennes ben släpper igenom värmen även sommartid och blir inte svettiga av det här matrialet. Bak har jag henne offtast lindad. Hon har även en ngt tunnare Prof Choice pad som också är toppen. Det här märket är ngt dyrare men är värda pengarna då det är mkt hållbart och är tryckfördelande , släpper ut värmen.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 360
Senast: Habina
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: Bonita4
·
Utrustning Vad använder ni för skydd när ni transporterar hästar? Jag har kört i lindor och boots den senaste tiden men eftersom det är lite...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: LenaH
·
Utrustning Jag är lite nyfiken att höra era åsikter gällande benskydd och andra skydd man sätter på hästen. -Använder ni skydd eller inte? - varför...
2
Svar
34
· Visningar
3 016
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar