Benlindor, tips

M

majafresk

Hej! Jag har aldrig lärt mig precis hur man lindar ben. Finns det någon vänlig själ som kan ge mig lite KONKRETA tips och råd kring detta!?Behöver egentligen bara veta grundläggande om hur man gör, hur hårt man ska linda mm..
TACK på förhand
Maja :)

Det viktigaste är att det blir ett jämt tryck över hela det lindade området. Om du lindar med en elastisk måste man ha en padd under. Fleece går bra utan. Bandaget ska börja strax under framknäet och sluta vid sporren ungefär. Man lindar bakåt dvs vänster ben blir motsols och på höger medsols. Sen är det bara att träna och träna. Övning ger färdighet heter det ju. :D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
331
Senast: Raderad medlem 148240
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 435
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar