• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Icka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 842
I

Icka

Nån som har info om dessa dunderfina katter? Finns det någon hemsida? Finns alla färger i sverige? Såg (i en bok) en som hette snow-marbel nånting tror jag å den va så himla fin!

Alla tips uppskattas!

Sv: Bengal?

Föreningen Bengalkatten har en hemsida: http://www.bengalkatten.nu/

Tycker att det verkar vara en väldigt trevlig ras, var lite sugen på att köpa en kattunge men den billigaste jag hittade kostade 7000:- så det får vänta några år till dess att jag har en större inkomst än studiemedel.

Spotted är absolut den vanligaste färgen, men marble (dvs tabby) är också hyfsat vanligt.
De maskade varianterna av spotted och marble, dvs snowspotted och snow marble, är inte helt ovanliga, men snow spotted är den vanligare av de två.

Däremot så tror jag inte att sepia och mink (dvs burmamask och tonkanesmask) finns i sverige ännu. Jag har i alla fall aldrig sett någon (fast jag är å andra sidan inte jätteinsatt i rasen).
Mkt vackra att se på är de i alla fall!

Riktiga mummsbitar! Men blir nog en Ragdoll den närmaste framtiden ändå!
Våran uppfödare fick 6 stycken små kattisar i torsdags så nu e vi at nyfikna jag å pojken! :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 839
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
868
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 253
Senast: lizzie
·
Katthälsa Min ena katt har sen nån vecka börjat putsa sin päls kort på mage och ljumskar (bak). Han har sedan ett antal år konstaterad nedsatt...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar