M
MartinaN
Hmm, kom inte på vad rubriken skulle heta. I dag så hoppade vi lite på ett hinder. Har inte hoppat så mycket pga. mycket pigg och stressad häst dom gångerna jag har tänkt hoppa när vi åkt till ridhus. Men idag så var han så lungn så jag bestämmde mig för tat hoppa ett hinder några gånger. Red lite dressyr innan...men tänkte aldrig på hur korta/långa läder jag hade.
Iallfall när jag hoppade så drogs mina skänklar bak jätte mycket. Kan det bero på att man har för långa läder? Skulle säkerligen kunna korta upp dom ett, två hål iallafall med tanke på att jag kan rida dressyr i den längde jag brukar ha.
Har en ny sadel prestige golden star.
Vet oxså att jag måste lära mig klämma åt med skänklarna innan jag hoppar av...men mitt i allt så är allt sånt som bortblåst.
Tips på att få en bättre hoppsits efterlyses!
Iallfall när jag hoppade så drogs mina skänklar bak jätte mycket. Kan det bero på att man har för långa läder? Skulle säkerligen kunna korta upp dom ett, två hål iallafall med tanke på att jag kan rida dressyr i den längde jag brukar ha.
Har en ny sadel prestige golden star.
Vet oxså att jag måste lära mig klämma åt med skänklarna innan jag hoppar av...men mitt i allt så är allt sånt som bortblåst.
Tips på att få en bättre hoppsits efterlyses!