Mabuse

Trådstartare
Någon som vet var nygodkände halvblodshingsten Bellman kommer stå stationerad under avelssäsongen?

Sv: Bellman

Bellman kommer att stå hos Anna Svanberg. Sök på Hornadressyr så hittar du hono där.

Enligt annons i Tidningen Ridsports Avelsextra ska han vara stationerad på Stall Kilhult i Hörby.

På beridarens hemsida tycker jag mig förstå att han skall stå i Horna, inte hos ägaren i Hörby.

Det verkar inte som om det är löst licens för Belman än i år. Men jag skulle gissa på att hans station är stall Kilhult även om han står hemma hos ryttaren.

Det skall bli kul att se om någon använder honom. Hermes tycker jag är så himla fin, och han har en del helt underbara ungar som hoppar omkring i Skåne. Jag såg en liten brun underbaring förra sommaren som jag verkligen ville stoppa ner i resväskan och ta med mig över Atlanten. :love:

Tja, efter att ha sett Bellman på bruks är jag tyvärr inte så imponerad. Men det var jag inte av Hermes som unghäst heller, men han har verkligen blivit helt fantastisk! Såg honom senast på visning för ett år sedan och då visade han lite början på passage och hans trav har utvecklats helt enormt! Hoppas att Hermes kommer att användas mer och mer:).

Enligt Hingstkalendern ska han stå på Stall Kilhult och kosta 2000 i språng + 6000 vid lev. föl eller 5000 på 90 dagar.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 505
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 451
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka