Sv: Bellini - Cyrano - Gladiator ...
Mm jag vet...och jag blir lika irriterad varje gång
.
Kan ge ett exempel på något som visar hennes intelligens...
För några veckor sedan när vi skulle åka upp till Strömsholm för en "re-check" så hände en ganska obehaglig grej.
Hon hade en rejäl lädergrimma på sig och vi använde ett rep när vi lastade henne ( "NH - rep" som en del säger ), och på det repet är en rejäl hake. Vi hade bara 2 longerlinor och de satte vi i sidan av transporten då hon går in mycket lättare om man har de framme.
I alla fall, hon är ganska misstänksam mot transporter och vi vet det så vi har alltid mycket tålamod och förståelse för henne ( hästen är ju av naturen ett klaustrofobiskt djur ). Hon har varit med om en mindre olycka dessutom. Ivf, hon backar snabbt ut efter att hon hört ett ljud, riktigt snabbt. Och den stora, rejäla haken på repet hakar i transportväggen(ni vet de "metallöglor" som man låser fast lämmen i)
! Vi som lastade tänkte att nu är det kört...hon kommer knäcka nacken, alla stod som paralyserade. Men min kloka, underbara häst...hon tvärstannar direkt och tittar på oss...hon står alltså och sitter verkligen fast i transportväggen...och bara tittar på oss, jag kunde nästan höra henne säga; "Ska ni ta loss mig snart eller?". En tjej gick sakta fram och tog loss henne...
Det är helt sjukt egentligen..men det gjorde mig lycklig... vilken underbart klok häst
. Och ändå är hon bara 7 år ännu...
HIhi nu vet ni det, även som det kanske inte var så intressant ^^. Jag har massor med helt knasiga historier om vad min lilla häst hittat på...men jag ska inte tråka ut er
.
Don't worry - Be happy