Bellas valptråd

kvandi

Trådstartare
Eller jag skall inte ta ut det i förskott, men nu har vi bokat in en dejt för vår Jack Russell tik! Inom två veckor så bär det av 20mil in till djupaste småland, då skall Bella få träffa Sebastian. :love: Jag är nervös!

Blivande pappan, Yes Mr Sebastian at No Fear's
sebastiansm.jpg

Här lånade vi bilden

Blivande mamman, Actions Charming Caisa
bellajakt.jpg

Sebastian har flertalet meriter både inom gryt och utställning, han har även varit "årets grythund" "årets hund" och "årets utställningshund" i klubben. Våran Bella har även hon fina meriter från gryt och viltspår men går inte lika bra på utställning då hon är rätt liten. Hon jagar praktiskt (klövvilt) och har även två år i rad varit klubbmästare i Race! Men iår får vi fostra valpar istället för att försvara bucklan...

Vad tror ni om kombinationen? Det kommer garanterat bli söta valpar iaf, men vi hoppas på riktigt jaktsugna russlar som kommer jaga praktiskt, både gryt och driva med skall!

Senast ändrad:
Sv: Bellas valptråd

En fråga för en helt okunnig inom avel av JRT, är man inte rädd att få för stora valpar om tiken e liten? De kanske är sällsynt med snitt? Jag frågar inte för att klaga alls, är bara nyfiken :)

Verkar vara duktiga & kompetenta hundar, vad kul för er att se hur avkommorna utvecklas sen!

Stort lycka till! :banana:

Nej, det är nog ingen risk att valparna blir för stora. Jag har hört att alla valpar är ungefär lika stora när de föds oavsett om de är av stor ras eller liten. Så det oroar vi oss inte för att det skall behöva snittas. Att hon är liten är ju bara jämfört med rasstandarden, hon är ingen pygmé ;)

Det skall bli jättekul att se utveklingen, det svåra blir väl bara att inte behålla någon... :angel:

Det kan nog bli en bra kombination! Här är mina egna Sebbebarn:

andrew27jan4.jpg

Spotlight's Andrew

faithkh2.jpg

Spotlight's Plucky Fighter - Faith har lite utav samma linjer som Bella på mödernet, Puff är hennes mormorsfar.

Barnbarn Spotlight's Jack Sparrow
jackstaokt07.jpg

Just nu har jag Jack Sparrows första valpar och Sebastians första barnbarnsbarn i valphagen. :) Här är tjejen som jag avser gå vidare på:

furia6v2.jpg

Vad roligt o få se! De är ju med i hanhundslistan, men jag har missat att de är efter Sebbe :D Han är jättefin Andrew, jag gillar de helvita grabbarna :love:

Då är Spotlights din kennel?

Då är Spotlights din kennel?

Ja. :) Ja, Andrew är ju efter Sebastian och det är rätt svårt att missa om man tar sig en närmare titt på dem. ;) Det har blivit några vinster i parklass för de två... Jack Sparrow är Faiths son och där är likheten inte lika slående, men jag tycker att Sebbe bidragit med mycket gott till linjen även i senare generationer, framförallt är jag väldigt nöjd med vad han har gett när jag har korsat honom med min "stamhane", Cassio... Huvuden, benstomme och pälsar har genomgående blivit väldigt bra och jaktligt har flera av dem visat sig lovande.

Idag får jag den äran att uppdatera våran valptråd! Idag har tillverkningen börjat.
Bella.jpg

Bella föll pladask för "Sebbe" :love: Så förhoppningsvis idag är det 63 dygn kvar tills vi får en lite större familj! Jag hoppas på en helvit valp så som Sebbe, fast en tik. De helvita är verkligen charmiga! Men vi skulle inte behålla någon... är det sagt... får väl se hur det blir med det :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka