Belastar snett, bogproblem

Shark

Trådstartare
Jag märkte för någon vecka sedan att hästen "högg" konstigt i fram på liten volt, liksom tappade sig i bogarna. Tog ut massör och det blev lite bättre (hittade lite grejer). Fick ny hovslagare i fredags och det första han säger att det är fel i bogen på hästen :eek: Han såg det på hovarna att hon belastat snett.
Är det någon som är kunnig inom det här och vet vad det kan vara?? Muskler, ben?? Jag har ingen aning, in till klinik blir det iaf om hon inte blir helt bra snarast.

Sv: Belastar snett, bogproblem

kan ju vara allt från muskelspänningar till låsningar i övergången av hals/bröstkotorna,det sistnämnda kan även orsaka hälta

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Edla
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 106
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag har en häst som är halt fram och bara på böjt spår och på mjukt underlag. Jag importerade honom i december och eftersom... 9 10 11
Svar
206
· Visningar
28 677
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 701
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka