Behöver verkligen hjälp...

C

chaccoteya

Har en unghingst som gillar att ställa sig på bakbenen och hoppa och studsa när vi tränar, han gör det av ren lek inte elakhet. Vi gör flyttalek, backar, undan för tryck och efter ett tag ger han sig.
Tränar jag varje dag så blir han lugnare och slutar helt till slut men jag har hållt upp lite för att han haft växtvärk och då blir han så jobbig igen. Det jag undrar är hur ska jag gåtill väga när han väl ställer sig??
Ska ta hjälp av en tränare med men vill höra eran åsikt också.

Sv: Behöver verkligen hjälp...

Får han för kraftigt foder? Växtvärk=växer fortare än vad som är meningen. Låter som han har överskottsenergi som behöver komma ut.... BARA en snabb tanke, inget expertråd;-)

Sv: Behöver verkligen hjälp...

jag har också en unghingst.han är supersnäll och enkel att jobba med men han har testat mig några gånger.ställt sig på bakbenen har han bara gjort en gång.när han reste sig så tog jag ett bestämt hopp rätt emot honom(nästan på honom) då blev han helt ställd och gick ner med en gång,jag ville visa ordentligt att det inte är okej,att det är jag som bestämmer.bara man är snabb och med på vad som händer så får man dom att förstå utan att ta till "hårdhandskar".vad är det för häst du har? har du hästen i kinna? jag bor i fotskäl.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 616
Senast: cewe
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 114
Senast: Hermelin
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 741
Senast: Pilot
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 212
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama