L
Lillaloppan
Flyttar nu på lördag ut till hus på landet från lägenhet i stan och undrar hur jag ska göra med min fina katt... På fredag kommer svärmor och hämtar honom så att han får vara hos henne under själva flytten, tanken är at hon ska lämna honom i nya huset på lördag em/kväll men jag börjar nog tycka att söndag är bättre..då har ju lite mer saker kommit på plats och vi själva lugnat ner oss en hel del!
Sen är det det här med om han ska få vara ute eller inte... Han är född utekatt (stallkatt) men nu har han inte varit ute på drygt 2 år.. Om han nu ska få vara ute hur introducerar man honom? Ut och gå i sele och lina? Har fått tipset av en kompis att inte låta honom gå ut överhuvudtaget de första två veckorna för att han ska veta var han bor så att säga...
Har funderingar på att låta honom fortsätta vara innekatt eftersom han är extremt klumpig och lika nyfiken. Väldigt orädd också mot bla hundar som han älskar! Dock är det ju inte säkert att byns hundar älskar honom tillbaka...
Alla tips och råd mottages varmt!!
Ska tillägga att han är en tvåårig (ca) kastrerad hankatt.
Sen är det det här med om han ska få vara ute eller inte... Han är född utekatt (stallkatt) men nu har han inte varit ute på drygt 2 år.. Om han nu ska få vara ute hur introducerar man honom? Ut och gå i sele och lina? Har fått tipset av en kompis att inte låta honom gå ut överhuvudtaget de första två veckorna för att han ska veta var han bor så att säga...
Har funderingar på att låta honom fortsätta vara innekatt eftersom han är extremt klumpig och lika nyfiken. Väldigt orädd också mot bla hundar som han älskar! Dock är det ju inte säkert att byns hundar älskar honom tillbaka...
Alla tips och råd mottages varmt!!
Ska tillägga att han är en tvåårig (ca) kastrerad hankatt.