Behöver tips på snyggt soffbord.

Vogue

Trådstartare
Hej!

Jag behöver tips på ett snyggt soffbord, finns oerhört många snygga med tex marmorskivor och liknande
men jag behöver köpa ett lite billigare just nu och kommer att lägga max 500-1500kr någonting.

Mitt krav är att det är ganska litet, väldigt klassiskt och gå i vitt/grått/svart med vitt som bas.
Har varit inne på att köpa en läcker fotpall ala Howard som jag redan har en soffserie i och ha en bricka ovanpå, det är väldigt vackert men samtidigt praktiskt. Vad tror ni?
Tror att ett runt bord blir snyggast, men är öppen.
Har förövrigt en väldigt klassisk och lite "damig" stil med unga inslag! ;)

Har du funderat på att köpa ett billigt bord och sedan använda marmorplast och ev sprayfärg till benen? Har bara sett resultat på rektangulära bord, då på bild. Då tycker jag det sett ut precis som ett riktigt marmorbord men kan ju hända att det ser sämre ut live. Det lär slitas mer än äkta marmor förstås. Googlar du lär du hitta massa bloggar med bilder och instruktioner. Jag tänkte själv ev testa marmorplast på ett gammalt bord jag har med vackert underrede och ful skiva.

Annars låter Howard-fotpall med bricka fint tycker jag:)

Jag har ett sånt här liknande bord :)
2510190

Vad tycker du om nätta brickbord? Fördelen är ju att de kan stuvas undan lätt om man skulle behöva.
Jag är personligen inte så förtjust i bricka på fotpall, även om det är snyggt så blir det lätt klumpigt att inte kunna sticka in fötterna under bordet, iaf när man har så litet vardagsrum som jag.

Jag tycker dessa ser rätt schyssta ut, lite Svenskt Tennkänsla för en promille av priset. Det i mässing kanske inte riktigt går i din färgställning dock.
66-2577.jpg
66-2275.jpg
66-2300.jpg

Vad tycker du om nätta brickbord? Fördelen är ju att de kan stuvas undan lätt om man skulle behöva.
Jag är personligen inte så förtjust i bricka på fotpall, även om det är snyggt så blir det lätt klumpigt att inte kunna sticka in fötterna under bordet, iaf när man har så litet vardagsrum som jag.

Jag tycker dessa ser rätt schyssta ut, lite Svenskt Tennkänsla för en promille av priset. Det i mässing kanske inte riktigt går i din färgställning dock.
66-2577.jpg
66-2275.jpg
66-2300.jpg

Åh dom är ju kanonfina! ❤️ Skicka gärna pm om märken!

Åh dom är ju kanonfina! ❤️ Skicka gärna pm om märken!

Om du högerklickar på bilden kan du kopiera bildadressen och se var de kommer ifrån. Jag kör Firefox på engelska och det man använder då är "Copy image location" och sedan klistrar man in den i webbläsaren :)

De borden är från Ellos ;)

66-2577.jpg
66-2275.jpg
66-2300.jpg

Det i mässing fanns även i svart så det lutar åt ett sådant! :)

Det i mässing fanns även i svart så det lutar åt ett sådant! :)

Kul! Du får säga hur kvaliteten var sen om du köper det, var lite sugen på det mässingsfärgade inför framtida husköp.
Min syster har det från Svenskt Tenn, men det är så löjligt mycket pengar för ett soffbord. Man ser ju vad Ellos sneglat på

bd64f31211b06bfc287566329818ba7a.jpg

Liknande trådar

Hemmet Jag är på jakt efter ngt jag tror inte finns, i alla fall inte om jag inte ska behöva betala typ 60 000 för eländet. Vill ha ett ganska...
2
Svar
24
· Visningar
2 179
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar