behover tips och rad

angelaL

Trådstartare
vad kan man hitta i en vanlig mataffar for att ge hastar extra tillskott av mineraler och vitaminer?

tex for b-vitamin kan man ge hasten guinnes eller annan ol osv.

Anledningen till min kasnke lite konstiga fraga ar att jag inte bor i sverige och hara finns det inga foderbutiker for hastar sa man maste hitta allt pa ett kompliserat satt

Sv: behover tips och rad

Enligt min veterinär så går det bra att ge häst selentillskott från den vanliga affären.

Här i Bolivia kan man köpa sojamjöl i mataffären och det ger jag till hästen som extra proteintillskott.
Jag ger honom också vanligt havregryn jag köper i lösvikt på marknaden eftersom det inte går att köpa havre på annat sätt. Andra på stallet importerar helhavre från Argentina.

Visst ar det skojigt att man maste hitta valldigt "konstiga" vagar for att fa allt med hastar att ga ihopp i vissa lander.

Det blir lite av en utmaning. :D

Finns det bakjäst så har du b-vitamin i den. Spännande :D med hästhållning i Kina, vad har du för inriktning och vilka raser har du??

I kina finns ju massor med olika butiker där du kan fråga om anpassade blandningar. Du kan tex be att få olika örter som innehåller det mest behövliga blandat med olika oljor eller vad som nu är lämpligt. Har du någon som kan kinesiska som kan förklara för den som säljer blir det ännu lättare. Tror olika the butiker kan veta vart du ska vända dig om inte de kan hjälpa dig.

Liknande trådar

Foder & Strö Min 5-åring går på bete (skogshage och ganska magert) behöver lite extra för att hålla sig fin. Får idag 1 kg grönpellets 0.5 kg...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Min Princess ar just nu hemma pa permission, jag raknar med att hon kommer hem for gott om 3-4 dagar. Hon har jordens diarrhea av den...
Svar
5
· Visningar
869
Senast: hastflicka
·
Anläggning jag hoppas traden ligger ratt annars far moderator flytta... Jag har tva gamla spiltor (anno 1960 ca) i stallet som idag inte...
Svar
7
· Visningar
2 147
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 393
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vart registrerar jag avkomman?
  • Evolve