lisahjelmgren
Trådstartare
Ska stängsla in vår mark. Vi tänkte börja med att stängsla in ett stycke som blir ca 250 m i omkrets och därefter fortsätta göra iordning resten, totalt får hagen en omkrets på 600-700 meter. Eftersom där kommer att gå ett sto (halvblod) med föl vid sidan samt en ungponny behöver jag kanske tre trådar för att vara på säkra sidan...
Min fråga lyder: Kan jag anv mig av ett bilbatteri??? Eller behöver jag starkare grejer? Blir strömmen för svag? Fölet är självständigt och gillar utflykter För och nackdelar med bilbatteri som elagregat??? Hur ofta behöver man ladda ett sådant? (Hästarna kommer att tas in kyliga nätter och heta sommardagar.) Stängslet ska anv under sommaren, ca 3 mån.
Min fråga lyder: Kan jag anv mig av ett bilbatteri??? Eller behöver jag starkare grejer? Blir strömmen för svag? Fölet är självständigt och gillar utflykter För och nackdelar med bilbatteri som elagregat??? Hur ofta behöver man ladda ett sådant? (Hästarna kommer att tas in kyliga nätter och heta sommardagar.) Stängslet ska anv under sommaren, ca 3 mån.