Behöver tips och råd ang. stängsel!!! Bilbatteri???

lisahjelmgren

Trådstartare
Ska stängsla in vår mark. Vi tänkte börja med att stängsla in ett stycke som blir ca 250 m i omkrets och därefter fortsätta göra iordning resten, totalt får hagen en omkrets på 600-700 meter. Eftersom där kommer att gå ett sto (halvblod) med föl vid sidan samt en ungponny behöver jag kanske tre trådar för att vara på säkra sidan...

Min fråga lyder: Kan jag anv mig av ett bilbatteri??? Eller behöver jag starkare grejer? Blir strömmen för svag? Fölet är självständigt och gillar utflykter :p För och nackdelar med bilbatteri som elagregat??? Hur ofta behöver man ladda ett sådant? (Hästarna kommer att tas in kyliga nätter och heta sommardagar.) Stängslet ska anv under sommaren, ca 3 mån.

hmm..vet bara att där jag var innan användes bilbatteri..å d funkade väl bra..(var inte så innsatt i stängslen) måste vara jordat bara..

Visst kan man ha bilbatteri,när vi hade hagar med batteriaggregat så köpte vi ett fritidsbatteri (sånt mn har i husvagnar osv)...tåligare & ska hålla längre

Liknande trådar

Övr. Hund Sitter och klurar på stängsel. Har nu elnät, fast utan el givetvis. 2 sidor av tomten (exkl grindhål) är det syrenhäck, och där fungerar...
Svar
2
· Visningar
780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka