Behöver sovrumsinspiration!!

MissFideli

Trådstartare
Och då menar jag inredningsmässigt ;)
Har ett rätt pyttigt sovrum, det står en 160-säng där och sen är det stopp. Utöver sängbord går inget mer in.
Väggarna är i ljust randig tapet, typ vit-grå-beige i tonen.
Men jag kan inte bestämma mig för om jag ska satsa på mörkt och murrigt eller ljust och fräscht där inne.
Så nu vill jag ha inspiration från er! Dvs bilder :laugh:

Sv: Behöver sovrumsinspiration!!

Vi blandade lite i vårt sovrum. Mestadels ljust, med vissa stora detaljer i mörkt för att bryta av lite.
Inte så mycket till inredning, men jag tycker att sovrum ska vara ganska "lugna" :)

Har du ett så litet sovrum blir det nog för mycket om du gör det för mörkt? Fast jag vet inte...

5_2_12_1.jpg

22_1_12_1.jpg

19_2_12_4.jpg

5_2_12_4.jpg

19_2_12_5.jpg

2_2_11.jpg

Vilka underbara trädetaljer! Har ni gjort gaveln själv? Är det en gammal dörr? Verkligen jättefint! :) Ångrar nästan att vi har beställt en typisk matchande gavel till vår nya säng. ;)

Hade inte du mycket vitt i din förra lägenhet? Jag minns vita halvmåneformade bord bland annat. Gillar du vitt och ljust eller gillar du mer murriga färger, generellt?

Jag håller med föregående talare om att ett litet rum lätt kan kännas ännu mindre om du har mörka väggar. Jag har själv inga problem med att ett rum krymper pga mörka väggar, men många gillar ju inte det.

Tack :) Sänggaveln är en del av en äldre (enorm) lådkonstruktion jag hittade på jobbet. Putsade bara till och lackade så var det klart :)
Bänken gjorde jag av andra delar av skräpet :D

Vi blandade lite i vårt sovrum. Mestadels ljust, med vissa stora detaljer i mörkt för att bryta av lite.
Inte så mycket till inredning, men jag tycker att sovrum ska vara ganska "lugna" :)

Har du ett så litet sovrum blir det nog för mycket om du gör det för mörkt? Fast jag vet inte...

5_2_12_1.jpg

22_1_12_1.jpg

19_2_12_4.jpg

5_2_12_4.jpg

19_2_12_5.jpg

2_2_11.jpg

Åh så fint!!!:love:

underbart!!!!!!! :love:

tillagt: Om du känner för det så får du hemskt gärna svara på ett ungefär vad inredningen kostade i detta sovrum :) Skulle vilja göra om sovrummet i min lgh, men har inte kommit igång än :p

Oj, vad det kostade? Allt är ju gammalt, men omgjort, så jag vet inte exakt. Byrån är ju Ikeas hemnes, svart från början ca 2000 tror jag. Klädskåpet, samma sak där, 3000? Sängborden också, 400-500 st?
Sänggavel gratis :angel: (lite lack bara). Madrasserna är gamla, vet inte vad de kostade. Sängben några hundra från jysk. Slängkappa 500, överkast 700-800? Tavellist från Ikea, kostar knappt ingenting :)
Vad finns det mer? Korgar, sänglampor och sånt är billighetsgrejer :D
Stegen hittade jag i lagårn, stolarna har jag nog hittat nånstans.

Jo, jag hade mycket vitt i min förra lägenhet. Men det var en helt annan typ av lägenhet. Jag älskar ljust och härligt, men är inte låst till det.

Några fina varianter:
gray+bedroom+inspiration.jpg

brown-phoebehoward.jpg

Olive-Green-and-Butter-Yellow-Bedroom-Decoration-Ideas.jpg

Red-Room-4.jpg

Det tredje rummet har ju en ganska ljust grön kulör - det är något liknande jag har funderat på till mitt nya sovrum - och den tror jag absolut skulle kunna funka även om ditt rum är ganska litet. Den passar nog med vita möbler också, samt att du kan ha textilier i någon accentfärg om du vill ha ännu lite mer färg.

Bra svar! :D
Dessa gardiner har jag nu, de är mörkläggande, så jag tänkte spara dom men hänga en annan gardinfärg utanpå. Men din idé fick mig att fundera. Kanske ska jag ändå använda dessa som grund?

Bild tagen mot golvet för att slippa motljus och få bästa färgåtervinnig så att säga :)
33226169.jpg

Liknande trådar

Hemmet Jag trivs inte i mitt sovrum som jag när jag flyttade in för två år sedan inbillade mig att jag ville ha i shabby chic light. Vita...
Svar
12
· Visningar
4 960
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
Hemmet Rummet är ett ganska rymligt sovrum med halvmörkt laminatgolv, ungefär den här färgen: Möblerna är också ganska mörkt träfärgade, typ...
Svar
18
· Visningar
4 432
Senast: MiniLi
·
Hemmet Inspirationen inföll så jag rev tapeter och hivade ut lister i min hall som ska renoveras, det är ganska mörkt så jag vill ha ljust på...
Svar
17
· Visningar
4 247
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.