Sv: Behöver råd med i-lands problem. (Klädstorlek)
meandi-plaggen är vad gäller t-shirt, tröjor och sånt i trikå eller sweatshirt-tyg väldigt TÖJBARA.
Slimmade i modellen på trikåplaggen men extremt mjuka och elastiska. Men längden är inte snål och plaggen är så följsamma att de inte blir trånga.
Eskil som är 90 cm (eller, han har nog växt...) och tex har 104 i PoP-s överdelar har 86/92 i meandi-tröjorna.
Han kan lätt ha 98/104 också men då får man vika ärmarna ett varv. På de kortärmade är det inte så kinkigt.
Jag tycker kläderna är så EXTREMT mjuka och sköna med suveränt följsamt material av bra kvalitet så jag har trots att jag är supersnål vad gäller just "snobbfaktor" på kläder köpt en del begagnat just från meandi. Eskil har en rosa disco-apa-tröja och en brun/orange igelkotts-zipjacka som han ÄÄÄÄLSKAR
och Vidar en långärmad T-shirt med en blixt på.
Men som illustration på töjbarheten - brorsan som drar 116 minst kunde låna igelkottetröjan utan problem (98/104) när han frös - fast ärmarna var för korta.
Jag tror alltså att gäller det T-shirts spelar storleken ingen roll.
Men byxor kan säkert bli långa. Fast har du dragsko kan du ballonga upp dem i år och använda dem nästa säsong också.
Sen en annan sak jag gillar som gör att man vill stödköpa/bära märket är att de har en medveten könsneutral policy. Alla kläder utom kanske klänningarna (fast jag har köpt en tunika med oranga prickar på brun botten till Eskil ändå) passar på både tjejer och killar. Så här ser tex en tröja med fotbollar ut:
och det "moderna" pirattrycket är på cerise botten även för killar.