Men vad? Är lite i valet och kvalet om foder till hösten. Har märkt på senaste tiden att pålle inte lägger på sig lika bra som han borde och har gjort tidigare. Sitter och läser på Kraffts hemsida och letar lämpliga foder att tillsätta eller byta till. Vad skulle ni gjort?
Hästen har haft fång, och jag vill inte ge betfor, eller foder med havre. Nu ger jag ett halvt kilo Krafft Rehab om dagen. Utöver det 3 kg hö och så betar han dagtid från 13-19 ungefär. Utökar tiden succesivt. Rehaben är relativt havrefri 8vilket ord
) men inte helt, så jag vill helst inte ge mer. Han har ätit det flera månader nu med bra resultat. Men som sagt, känns som jag vill öka på något.
Har ingen färsk höanalys, men förra året hade höet en kvot på ca 4.5.
Vad skulle ni gjort? Nu får han fjolårets hö, ska börja vänja in på det nya snart också. Skulle ni valt att öka på Rehaben, eller ge tex. Lucern hackad strå? Eller byta ut all rehab mot lucern?
Innehåller Kraffts avelsfoder (typ groov 90 och 125) havre?
Hästen har haft fång, och jag vill inte ge betfor, eller foder med havre. Nu ger jag ett halvt kilo Krafft Rehab om dagen. Utöver det 3 kg hö och så betar han dagtid från 13-19 ungefär. Utökar tiden succesivt. Rehaben är relativt havrefri 8vilket ord
Har ingen färsk höanalys, men förra året hade höet en kvot på ca 4.5.
Vad skulle ni gjort? Nu får han fjolårets hö, ska börja vänja in på det nya snart också. Skulle ni valt att öka på Rehaben, eller ge tex. Lucern hackad strå? Eller byta ut all rehab mot lucern?
Innehåller Kraffts avelsfoder (typ groov 90 och 125) havre?