Behöver många övningar o tricks för veckan.

L

Leila

Ska rida medryttarhästen nu i veckan o vet inte vad jag ska göra. Har bestämmt mig att jag ska hoppa en gång och rida ut i skogen en gång men sen då? Lite övningar o tricks jag kan göra med pållen? Gärna lite bilder :)

Sv: Behöver många övningar o tricks för veckan.

Rid lite dressyr. :) Träna övergångar, tempoväxlingar, sidvärtsrörelser tex.

Tömkör.

Använd bommar för lydnad både från marken och uppsuttet. Gå emellan, över, backa, skänkelvikning osv.
Går mellan bommar

Menar du "trix" är jag ingen expert på det. :D

Fick ett tips av en annan tjej om en övning som verkar ganska rolig!
Man läger ut bommar så att de bildar gångar som man ska rida igenom.
Har inte prövat själv ännu. Men det ska jag nog! Sen finns det alltid de vanliga sakerna som slalom och åttvolter, serpentiner mm.
Hoppas du hittar på nåt kul me hästen!//Grace:p

fram och bakdelsvändningar :D till dressyren kanske:D

finns ju massor att göra.
hur mycket kan du och hur mycket kan hästen? det är nog där du får börja... har hästen svårt att länga ut sin vänstra sida, bör du kanske göra övningar som stärker just det, förutsatt att du kan det så klart. annars ska du bara ha kul med hästen tycker jag. :)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 469
Senast: Roxy
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 677
Senast: Rosett
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama