Behöver lite tröst

Mikan

Trådstartare
:cry: Har precis avlivat mitt gamla new forest sto. Tyckte det var konstigt att hon inte kom när jag tände i stallet. Mattiderna hade hon koll på! Hittade henne vid en vägg bakom stallet. Marken sluttar lite neråt så hon kom inte upp. Grannen kom med skogsvagnen och lyfte upp henne :bow:.
Veterinären kom och gav smärtstillande, hon försökte resa sig ibland, men bakbenen ville inte följa med riktigt.
Hon blev 33 år och har varit hos oss sedan hon var 7.

Resten av hiostorien med mina föräldrar och kompisar som höll på att hamna i slagsmål medan jag försöker förlika mig med beslutet, det tar vi en annan dag.
Nu behövde jag bara skriva av mig medan jag väntar på pojkvännen.

Och i morgon måste jag berätta för sonen....
Snälla grannen har lovat gräva en grop på hans mark åt henne :bow:.

Sv: Behöver lite tröst

Usch vad jobbigt :(

Inga ord kan lindra smärtan, men jag vill iaf säga att jag lider med dig.
Det är hemskt att förlora en vän :(

Hon hade ju iallafall ett lååångt och lyckligt liv.
Många tröstkramar från mig!

Åh, det var en aktnigsvärd ålder!

men ändå alltid lika sorgligt när det är dags:cry:

RIP lilla pållen

Usch, vad hemskt. Men vad många och underbara år ni måste haft tillsammans.
Tröstkram.
RIP

Lider med dig.... det är så obeskrivligt hemskt när man måste ta bort ett älskat djur ....
Ett så långt och lyckligt liv ändå, inte många hästar förunnat!

Oj så ledsamt. Det finns dock nåot vackert i din ledsamma historia, nämligen att det fanns en häst som fick leva många år tillsammans med samma människor och när slutet kom, vilket det ju gör för oss alla förr el senare, så tvekade hennes matte inte att sätte hennes bästa i första rummet fastän att beslutet gjorde ont:cry:. Många, många tröstkramar från S.
PS. Vilken snäll granne du har. Krama honom /henne också.

Lider med dig just nu:cry:men precis som andra sagt... Vilket härligt liv din pålle ändå haft, fått vara hos samma människor sen tidig ålder och blivit älskad oavsett... Du och hon har nog gett varann en massa glädje genom alla åren...

Styrkekramar i massor...

Men gud vilken tur din häst haft som nått 33 års åldern! Inte alla som får göra det! Så Jag skulle ändå vara glad över just det men förstår att det är ledsamt såklart, att förlora någon man älskar är väl det smärtsammaste som finns.

Tröstkramar*

*Tröstkramar* Har själv precis avlivat en gamling :cry: Tänk på att man måste ha tillstånd av länsstyrelsen om man begraver hemma.

uhh här sitter man med tårar i ögonen!.. det Är sånna som DU som ska ha häst,tänkt va bra de nog har kännts för ponnyn att få tillbringa ett såå långt liv tillsammans med dej..

fint gjort utav dej!=)

Skickar tröstkramar jag oxå...
Fint att få ha en häst hos sig i så många år...
Synd att inte alla kan hålla sams när jobbiga saker inträffar.

Sörjer med dig... Tiden läker alla sår...ibland känns det inte så men...
Många kramar, var rädd om dig och håll dig på lite avstånd just nu från dom som inte kan förstå dig...
Det är nog det bästa för alla inblandade...i sådana här situationer så kan det sägas så mucket som man senare får ångra så djupt...
Bamsekram...

Känner med dig och förstår. Ni fick många år tillsammans och hon fick ett långt liv. Många goda tankar och tröstkramar.

Usch vad hemskt :'( Du får se det positiva i att ni hade ett långt och förhoppningsvis lyckligt liv tillsammans

*kramar hårt hårt hårt*
det sägs att tiden läker alla sår.. det köper jag inte, tiden läker ingenting. men den ger oss chansen att läka oss själva.
ni var länge tillsammans, fick säkert många många lyckliga och fina stunder ihop. tänk på dem, minns dem.
R.I.P.

usch va jobbigt :( enorm kram till dig!

har sjlv haft himla otur.. verkar som om vårt stall varit otursförföljt i somras..
e på väg ner i hagen för o hämta min på lle för en tur när mobilen ringer. en av mina kompisar berättar att en av hästarna står nästan längst ner i hagen med ena bakbenet av :cry: bara att ringa ägare o vetrinär så fort som möjligt. denna häst har lämnat en stor saknad hos oss. hon va grinig o tjurig o försökte bitas o sparkas så fort hon kom åt. men de va pga att hon tidigare haft de svårt. men hon va ändå go. red henne ettt par ggr. en riktigt myshäst. hade aldrig varit med om att avliva en häst innan.. de va hemskt.. har nor aldrig gråtit så.

ca en månad senare har min kompis (som hittade hon med de brutna benet) hämtat sin foderhäst. hon är överlycklig. men han får en spark o blir halt. får någon medicin. en dag ligger han kollapsad i hagen., han krampar o de går inte o få kontakt. vetrinären tillkallas men pållen dör två minuter innan han kmr. han fanns bara i våra liv i ca två månader men de va himla jobbigt de oxå.

helt otroligt hur fort de kan försvinna.. de e så hemskt. men din pålle verkade ju haft de himla bra. fått vara i samma hem så länge. de borde alla få. återigen stor kram till dig!

Liknande trådar

Hästvård Hittade gamla fjordingen liggandes på sidan i hagen igår eftermiddag. Hon verkade inte pigg men reste sig och gick med in i stallet för...
2
Svar
20
· Visningar
11 798
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve