Behöver jag vara orolig?

Tambourine

Trådstartare
Min tretton veckor gamla pinscher slukade en liten leksaksmus i fredags kväll, och eftersom jag inte sett den komma ut den naturliga vägen så antog jag att den hade lösts upp och åkt ut i smådelar.
Inatt så kräktes han galla två gånger, och nu nyss så kräktes han igen, och då kom leksaksmusen ut. :crazy:

Det känns skumt att den har legat där så länge eftersom han bajsat normalt osv. Så, är det nåt jag behöver vara orolig för tror ni?

Sv: Behöver jag vara orolig?

Jag skulle varit orolig. Var på ett studiebesök hos en veterinär för några år sedan och hon berättade om en hund som hade satt i sig nån plastgrej och spytt upp små bitar av det i flera månader eferåt. Det slutade med att de nu måste få i hunden mat var annan (?) timme om de så skulle mata den.

När min var liten satte han i sig bland annat en halv smörkniv i trä, men den kom ut den naturliga vägen dagen efter :D

Hm okej. Nu kom ju musen ut hel i och för sig. Jävla fasoner det där, käka upp kattens leksaker. :D

Se upp med möss fyllda med kattmynta bara. En kompis hund käkade upp en sådan och höll på dö. Hon fick en allergisk reaktion så hela huvudet svullnade upp till basketboll storlek nästan. hunden höll på kvävas av reaktionen.

Se upp med möss fyllda med kattmynta bara. En kompis hund käkade upp en sådan och höll på dö. Hon fick en allergisk reaktion så hela huvudet svullnade upp till basketboll storlek nästan. hunden höll på kvävas av reaktionen.

Nä nån sån var det inte, bara en vanlig plastmus. Tror ni det är okej att ge honom mat som vanligt?

Haha jag såg att det var fullt, så jag tömde den nyss men det står fortfarande att den är full :confused:

schnauzrar och pnschrar har en benägenhet att sluka eller strimmla leksaksmusar. Har bara det på utställning på mina eftersom det är det bästa dom vet.

Nikita kan också äta massa konstiga grejer som hon sedan kräks upp efter några dagar. Än så länge har det gått bra och jag har gett henne mat som vanligt.

Ja det gick bra, det var några veckor sen och det har inte varit några problem. Passade på att fråga veterinären när vi var där dagen efter och vaccinerade, hon sa att det nog inte var nån fara. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte... 5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 222
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Har en 10 månaders tax som fram till förra veckan aldrig haft problem med magen. I torsdags var hon lite lös i magen, men inget...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: MiaMaria
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos... 2
Svar
30
· Visningar
6 272
Hundhälsa Tänkte om någon kunnig människa här inne har någon idé, blir det inte bättre får vi såklart ta ett besök till veterinären. Natten mot...
Svar
14
· Visningar
2 351
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka