Behöver jag vara orolig?

SaraMara

Trådstartare
Och nej - denna gången rör det inte min Battis! :) *tar i trä*

En av stallkompisarnas hästar har jag tyckt verkat hängig ett tag. Väldigt pruttig, lite raggig päls, jag har tyckt att hon sett lite håglös ut, rört sig lite stelt och inte alls så mycket som de andra - men efter att lite försiktigt dryftat det hela med ägaren tänkt att det nog mest beror på att hon växer (hon blir tre nu) och därför är trött.
Dessutom är jag ju sjåpig och pjoskig av naturen, och har tänkt att det får räcka med att jag klemar bort min egen kuse - min oroliga, nojjiga sida får jag hålla för mig själv. :D :o

Men så har även en annan stallkamrat reagerat, och igår när hon hade insläpp så berättade hon att hästen var varm i höger fram, rörde sig stelt och långsamt när den skulle vända osv. Ringde ägaren (som bad mig kolla hästen idag eftersom hon inte hann ut), men hon tar det med ro.

Själv blir jag ju dock orolig - och tanken på hästen har kommit till mig flera gånger under dagen. Men vad tror ni? Överdriver jag?

Hade min egen häst betett sig så hade jag ringt ut veterinär för koll, och det gör mig ont ifall det missas pga missförstånd eller liknande. Samtidigt vill jag ju på inget sätt "sätta mig över" ägaren, som älskar sin häst och gör vad hon kan för denna. Klurigt det där - men vad tror ni?

Vad tycker ni? Vänta och se - är det modellen att följa kanske? :confused:

jag skulle ringa vetrinären om det var min häst.
tycker inte det är att överreagera.
Så jag skulle ringt för säkerhetskull :)
Är också lite pjoskig och fjantig med dom små djuren :angel:

Men har hästen nån feber eller så? :confused:

Ägaren var ute idag, och kände över hästen och så. Så jag antar att det inte är någon fara. Ingen feber heller - så det känns skönt. :)

Aldrig roligt när man inte vet hur man ska reagera om det är någon annans häst eller liknande.
I somras tex när jag var och jobbade på ridlägret så hade vi en häst inlånad av en tjej.Tyckte han såg lite hänig ut i hagen en dag och jag tog ut honom därifrån och han var verkligen inte sitt vanliga jag.Tog tempen och den stannade 40.7 ungefär.
Det visade att hästen hade kvarka efter att vetrinären hade varit där i ett antal timmar.Detta var i slutet av sommaren och hästarna skulle snart åka till sina vinterhem.Inte roligt att få karantän på stallet då när alla hästar på ridlägrets och ledarnas hästar ska hem.
Usch träligt med sjuka hästar.. :(

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 873
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Sitter här och är förkyld och uttråkad, så tänkte se vad ni har för syn på den här saken. Jag har haft egen häst, ett hästköp som...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 463
Senast: maryjane86
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur